ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:46 | مه20 تهران

نزدیکی به ایران در دستور کار ترکیه

تاریخ: 03:51, 26-02-2016.

تهران. جمعه، 26 فوریه 2016 میلادی برابر با 7 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ترکیه از تلاش این کشور برای بهبود روابط با کشورهای همسایه نظیر ایران خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، مولود چاووش اوغلو دیروز در سخنانی در کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه با بیان این مطلب خاطر نشان کرد، دیدگاه های ما درباره سوریه و عراق با ایران یکسان نیست.
وزیر امور خارجه ترکیه با ابراز خشنودی از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران گفت: این موضوع به نفع برادران ایرانی ما است. ما به منظور گسترش روابط دوجانبه با ایران امسال نخستین جلسه را در سطح دستیاران معاون وزیر امور خارجه با ایرانی ها برگزار کردیم. ایرانی ها برای این جلسه به آنکارا آمدند.
چاووش اوغلو گفت: وزیر امور خارجه ایران به ترکیه سفر خواهد کرد. رئیس جمهور ایران نیز برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به ترکیه سفر خواهد کرد. این اجلاس 13 و 14 آوریل برگزار خواهد شد.
وی گفت:‌ ما و ایران شورای همکاری های راهبردی داریم. سومین نشست مشترک کابینه های ایران و ترکیه با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در ترکیه برگزار خواهد شد.
در یک سال گذشته رسانه های نزدیک به حزب حاکم ترکیه، دیپلماسی ایران را از منظر مسایل غرب آسیا ،مورد انتقاد قرار داده ودر مواقعی مداخله جویانه خوانده اند.
در مجموع با نگاهی به لحن رسانه های دو کشور در ماه های گذشته می توان چرخش مواضع تهران و آنکارا را در موضوعات مختلف منطقه ای را درک کرد. اما اخیراً انزوای ترکیه، تحولات سوریه ونقش موثر روسیه وایران ، به نوعی رهبران آنکارا را  یه سمت واقعیات منطقه سوق داد که یکی از نتایج آن اعلان تمایل مقامات ترکیه به تقویت مناسبات با ایران است

به اشتراک گذاشتن اخبار: