ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:14 | مه21 تهران

درخواست کری از کنگره آمریکا درباره تحریم های ایران

تاریخ: 04:49, 26-02-2016.

تهران. جمعه، 26 فوریه 2016 میلادی برابر با 7 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در صورت نقض موافقتنامه، حتی اگر قانون تحریم های ایران تمدید نشود، تحریم ها می تواند بلافاصله بازگردانده شود.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری رویترز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه از کنگره خواست قانونگذاران فرصت بیشتری بدهند و برای تمدید تحریم ها علیه ایران عجله نکنند تا ببینیم این کشور با موافقتنامه هسته ای بین المللی که همین ماه گذشته اجرای آن آغاز شده است چگونه رفتار خواهد کرد.
وی افزود اگر ایران مفاد موافقتنامه هسته ای یا دیگر موافقتنامه ها را نقض کند، حتی اگر قانون تحریم های ایران تمدید نشود، تحریم ها می تواند بلافاصله علیه این کشور بازگردانده شود.
در این قانون که سال 2006 میلادی تصویب شد تحریم هایی در واکنش به برنامه های موشکی و هسته ای ایران علیه این کشور اعمال شد. این قانون تا پایان امسال اعتبار دارد.
کری که در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی می کرد افزود: من این کار را به چند دلیل توصیه نمی کنم.
بسیاری از قانونگذاران آمریکا در تلاش برای تمدید فوری قانون تحریم های ایران بوده اند تا از این طریق پیامی برای تهران ارسال کنند مبنی بر اینکه کنگره آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران و همچنین توسعه موشکی و پیشینه حقوق بشر این کشور موضعی تند دارد.
این تلاش قانونگذاران آمریکا می تواند به یک رویارویی دیگر بین دولت آمریکا و جمهوریخواهان بر سر ایران منجر شود.
همه جمهوریخواهان در کنگره آمریکا و برخی دموکرات ها با موافقتنامه ای که ماه ژوئیه اعلام شد مخالف بودند. براساس این موافقتنامه، ایران توافق کرد برنامه هسته ای خود را در ازای کاهش تحریم ها علیه این کشور محدود کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: