ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:09 | مه21 تهران

آمریکا ایران را از جمله تهدیدکنندگان امنیت سایبری دانست

تاریخ: 08:06, 26-02-2016.

تهران. جمعه، 26 فوریه 2016 میلادی برابر با 7 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس اطلاعات ملی آمریکا از ایران به عنوان یکی از کشورهای تهدید کننده امنیت سایبری آمریکا نام برد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا جیمز کلاپر در جلسه استماع این کمیته گفت از نظر توانمندی درباره تهدید سایبری، روسیه و چین و برخی نهادهای غیر دولتی در صدر هستند. از نظر تهدیدی که ایجاد می شود، روسیه و چین عمده ترین تهدیدها هستند و احتمالاً از نظر نیت و قصد که تهدید کمتری را ایجاد می کنند، کشورهایی مانند ایران و احتمالاً کره شمالی را داریم.
وی افزود حوزه سایبری گسترده است و علاوه بر بخش های دولتی؛ بخش خصوصی را نیز در بر می گیرد. مسئولیت و نیت ما نیز جمع آوری اطلاعات تهدید است تا بتوانیم این اطلاعات را برای کسانی که مسئولیت دفاع سایبری را برعهده دارند، منتقل کنیم تا در دفاع سایبری،داده هایی مناسب در اختیار داشته باشند.
وی درباره توانمندی آمریکا برای مقابله با برنامه های فضایی روسیه و چین نیز گفت: در این باره، بررسی موضوع را به جلسه پشت درهای بسته موکول می کنم ولی روسیه و چین با سرعت و در شاخه های گوناگون به دنبال توانمندی فضایی هستند. این موضوع باعث جلب توجه عمده ای در وزارت دفاع و دستگاه های اطلاعاتی شده است تا تدابیر دفاعی لازم را اتخاذ کنند و در صورتی که دارایی های ارزشمندی در فضا از دست دادیم، اقدام لازم را صورت دهند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: