ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:27 | سپتامبر20 تهران

ایجاد راهگذر سبز برای گسترش تجارت بین ایران و روسیه

تاریخ: 09:07, 25-02-2016.

تهران. پنج شنبه، 25 فوریه  2016 میلادی برابر با 6 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایجاد راهگذر سبز میان روسیه و ایران به گسترش تجارت کالا میان دو کشور کمک خواهد کرد و هزینه ها را نیز کاهش می دهد.
بنا بر این گزارش، دکتر محمد محمدپورعمران در گفتگو با رادیو ایران اظهار داشت: دو کشور در دوره جدید تلاش می کنند از همه ظرفیت ها و مزیت های متقابل برای تکمیل تجارت دوجانبه حداکثر بهره برداری را بکنند.
رئیس صنایع و معادن و بازرگانی استان مازندران ایران افزود: با توجه به رفتار ترکیه در مقابل روسیه و ساقط کردن جنگنده این کشور، مناسبات تجاری و بویژه کالایی و کشاورزی دو کشور منجمد شده است و روسیه دیگر حاضر نیست فرصت بازرگانی خود را در اختیار ترک ها قرار دهد و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران هم از امکانات خوبی برای حضور پایدار در بازار روسیه برخوردار است.
محمدپورعمران گفت: ساماندهی امور گمرکی و تسهیل فرآیند تجارت نیاز کشور و همکاری در حوزه دریای خزر می تواند به توسعه تجارت کمک کند و ایران فهرست بلندی از کالاهای قابل مبادله را با طرف های روسیه مبادله می کنند و انتظار می رود هزینه تجارت میان دو کشور به شدت کاهش یابد.
وی افزود: روسیه به میزان زیادی خواهان واردات میوه ، سبزی ها و محصولات لبنی است و مکان های گردشگری ایران هم ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران روسی است که سالانه 6 میلیون نفر به ترکیه سفر می کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: