ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:05 | اکتبر02 تهران

ایران و آلمان توافق همکاری ریلی امضا کردند

تاریخ: 06:04, 24-02-2016.

تهران. چهارشنبه، 24 فوریه  2016 میلادی برابر با 5 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تفاهم نامه همکاری ریلی بین ایران و یک شرکت آلمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران به امضا رسید.
بنا بر این گزارش، وزیر راه و شهرسازی ایران در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت: این یک قرارداد بزرگ است که بیشتر در زمینه مدیریتی است و در مدت زمان کمتر از دو سال اجرا می شود.
عباس آخوندی با بیان اینکه سطح خدمات ریلی در ایران باید به سطح خدمات رسانی بین المللی برسد، افزود: اینکه یک شرکت آلمانی انتخاب شده به دلیل همکاری های خوب آلمان در گذشته و تجربیاتی که آلمان ها در بخش ریل دارند بوده است.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاشمان برای رفاه شهروندان و حقوق شهروندی است، گفت: دستور کار بین المللی شدن راه آهن از رویکردهای مهم ماست.
آخوندی افزود: در شرایط کنونی با دو چالش بزرگ حرکتی و قابلیت زندگی در کشور مواجهیم و در بخش حرکت باید راه آهن حومه در دستورکار قرار گیرد تا مردم برای زندگی حق انتخاب داشته باشند.
وی گفت: نیاز به یک راه آهن یکپارچه و گسترده داریم و باید برای احیای این وضع به حوزه تمدن ایرانشهر برگردیم.
وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت یکپارچگی بین حقوق حمل و نقل و ترکیبی از آن اشاره کرد و افزود: نوسازی ناوگان هوایی و ریلی و توسعه بنادر و بهبود جاده در دستورکار است.
آخوندی گفت: اگر مدعی شاهراه های ارتباطی هستیم باید یکبار دیگر تمام کریدورها را در ایران احیا کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: