ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:09 | مه21 تهران

اهداف سفر الهام علی اف، به تهران

تاریخ: 05:10, 23-02-2016.

تهران. سه شنبه، 23 فوریه 2016  میلادی برابر با 4 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  با هدف تقویت مناسبات امروز به تهران سفر می کند.
بنا بر این گزارش، از باکو، الهام علی اف، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت سفرش به ایران گفت: در این سفر، در باره گسترش همکاری های دوجانبه وهمچنین مسائل وموضوعات منطقه وجهان با مقامات جمهوری اسلامی ایران بحث وتبادل نظر خواهد شد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، همچنین با اشاره به پایین بودن حجم مبادلات غیر نفتی با توجه به قابلیت ها وظرفیت های دو کشور از اتخاذ تدابیر جدید برای افزایش سطح مبادلات تجاری واقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک خبر داد.
الهام علی اف، همچنبن با تاکید بر انجام اصلاحات وسیع اقتصادی در کشورش گفت: در سایه این اصلاحات، زمینه مناسبی برای فعالیت بازرگانان و تجار ایرانی در این جمهوری  فراهم خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سال های اخیر دو کشور به شرکای مهم کریدور شمال- جنوب تبدیل شده اندو ما مطمئن  هستیم  بهره برداری از خط راه آهن بین آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان، کریدور شمال - جنوب را  احیا خواهد کرد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان همچنین در باره همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با پدیده شوم تروریسم نیز با اشاره به اینکه تروریسم در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات تهدید کننده  امنیت منطقه ای و ثبات کشورها است افزود: جمهوری آذربایجان در زمینه مبارزه با تروریسم طرفدار ابتکارات و تدابیر واقعی است واین کشور همراه با ایران و کشورهای دیگر برای حل مشکل تروریسم آمادگی دارد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با رد برخی شایعات در مورد محدودیت فعالیت های دینی مسلمانان بخصوص شیعیان در این کشور گفت: در جمهوری آذربایجان در طول تاریخ هیچگاه تبعیض دینی و ملی نبوده است و نمایندگان اقوام، مذاهب و ادیان متفاوت در کنار یکدیگر با صلح، امنیت و تفاهم متقابل زندگی کرده اند.
الهام علی اف با تاکید بر تقویت هر چه بیشتر همبستگی و وحدت مسلمانان جهان، تفاهم متقابل، تشکیل محیط اعتماد و مبارزه ضد اسلام ستیزی را سنگ بنای همبستگی اسلامی دانست.
همکاری های دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان با 756  کیلو متر مرز مشترک و مشترکات فرهنگی وتاریخی همواره از  روند رو به رشدی برخوردار بوده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: