ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:45 | مه20 تهران

اولویت های سازمان ملل برای همکاری با محیط زیست ایران

تاریخ: 07:53, 23-02-2016.

تهران. سه شنبه، 23 فوریه 2016  میلادی برابر با 4 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پنج اولویت اصلى سازمان ملل برای همکاری با محیط زیست ایران امنیت آب، مقابله با بیابان زایی، دستیابی به بهره وری انرژی، آلودگی آب و هوا ، ریزگردها و حفاظت از تنوع زیستی است.

بنا بر این گزارش،  گرى لوئیس در افتتاحیه بیست و یکمین دوره از همایش انجمن متخصصان محیط زیست ایران افزود: همه ساله تلاش این کنفرانس بررسى موضوعات روز حوزه محیط زیست است و در این راستا سال گذشته موضوع اصلى این همایش به دیپلماسی محیط زیست اختصاص داشت.
وى گفت: انتخاب موضوع مدیریت سبز و راهکارهاى دستیابى به توسعه پایدار به عنوان محور اصلى این دوره از همایش، اقدامى هوشمندانه تلقى مى شود.
گرى لوئیس با اشاره به مسائلى همچون تغییر اقلیم و نیز اهمیت مدیریت منابع طبیعى، از معضلات زیست محیطى ملى و منطقه اى ایران یاد کرد و اظهار داشت: براساس بررسى هاى انجام شده، ایران و منطقه اى که این کشور در آن واقع شده است، در سال هاى آتى با گرما و خشکى بیشترى مواجه است.
وى با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد بسترهاى سازگارى و انطباق با این شرایط قابل پیش بینى و نامطلوب تصریح کرد: اقدام موثر در این زمینه مى تواند موجب کاهش گرمایش و قرارگرفتن منطقه در شرایط مناسب تر شود.
گرى لوئیس به اجلاس سازمان ملل متحد در مورد توسعه پایدار در حوزه هاى مختلف از جمله محیط زیست و بیانیه پاریس در مورد تغییر اقلیم، کاهش کربن و گرمایش جهانى اشاره کرد و افزود: جامعه جهانى هم اینک براى کنترل گرمایش زمین توافق کرده است.
وى از تصویب و ابلاغ سیاست هاى کلى حوزه محیط زیست در ایران در نوامبر سال2015میلادى از سوی دولت خبر داد و گفت: رئیس جمهور ایران در بیانات خود بر لزوم توجه به اقتصاد کم کربن در کشور تاکید داشته است.
گرى لوییس از برگزارى نشست با رئیس دانشکده محیط زیست و انرژى واحد علوم و تحقیقات در حوزه محیط زیست خبر داد و و تصریح کرد: براساس این نشست ها، توافق براى گسترش همکارى هاى سازمان ملل متحد با این واحد دانشگاهى صورت گرفته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: