ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:43 | مه21 تهران

دیدار بن علوی و وزیر نفت عمان با زنگنه در تهران

تاریخ: 09:38, 22-02-2016.

تهران. دوشنبه، 22 فوریه  2016 میلادی برابر با 3 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزرای خارجه ، نفت وصنعت عمان با وزیر نفت ایران در تهران دیروز یکشنبه دیدار و گفتگو کردند.
بنا بر این گزارش، وزرای خارجه ، نفت وصنعت عمان که برای دیدار با مقامات سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می بردند با وزیر نفت ایران دیدار و گفتگو کردند.
در دیدار بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران با یوسف بن علوی، وزیر خارجه و الرمحی، وزیر نفت و صنعت عمان، دو طرف در خصوص گسترش روابط اقتصادی بویژه در حوزه نفت و گاز تاکید کردند.
مقامات دو کشور ایران و عمان در یک سال گذشته بارها با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند و مقامات دو کشور، توافق کردند خط لوله ای با ظرفیت انتقال صد میلیارد فوت مکعب معادل 28 میلیون متر مکعب گاز در روز با هدف انتقال سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز به عمان به صورت مشترک میان دو کشور و در بستر دریا احداث شود.
بیژن نامدار زنگنه پس از دیدار با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در جمع خبرنگاران با اشاره به گفتگوی مفید و بسیار خوب با هیئت عمانی گفت: ایران و عمان علاقه مند به گسترش روابط دوجانبه و سرمایه گذاری مشترک در دو کشور هستند و تلاش می کنند اقدام ها و زیر ساخت های لازم را برای گسترش این روابط ایجاد کنند.
وی مهمترین کار مشترک با عمان در حوزه نفت و گاز را احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان عنوان کرد و درباره دیگر محور مذاکرات امروز نیز افزود: دراین دیدار درباره سرمایه گذاری مشترک در حوزه پالایش، ذخیره سازی نفت، فرآورده های نفتی و توسعه صنایع پتروشیمی در دو کشور بحث و گفتگو شد.
زنگنه با ابراز خوش بینی نسبت به گسترش روابط تهران و مسقط و با بیان این که این کشور در دوران سختی ها در کنار ایران بود، افزود: بدون شک روابط دو کشور در دوران پسا تحریم افزایش می یابد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: