ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:03 | سپتامبر22 تهران

دیدار ظریف با مشاور نخست وزیر ژاپن

تاریخ: 11:55, 18-02-2016.

تهران. پنج شنبه، 18 فوریه  2016 میلادی برابر با 29 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آقای کاوایی مشاور نخست وزیر ژاپن با وزیر امورخارجه ایران در خصوص راه های گسترش مناسبات دو جانبه و مقدمات سفر نخست وزیر ژاپن به ایران بحث و تبادل نظر کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران، دکتر ظریف با ارزیابی روابط دو جانبه اظهار داشت : بسیار خوشحالیم در دیدار مشاور نخست وزیر ژاپن به همراه هیئت اقتصادی این کشور، اراده جدی دولت ژاپن را برای برقراری گام های بلند در گسترش مناسبات مشاهده می کنیم و علاقمندیم در پرتو دیدگاه های دکتر روحانی و شینزو آبه ، ظرفیت های جدیدی را برای افق های جدید در مناسبات دو کشور مورد بررسی قرار دهیم.
وی با اشاره به رایزنی های مستمر بین وزرای خارجه دو کشور ابراز داشت : رایزنی ما با همتای ژاپنی همواره رو به پیشرفت است و ما از نتایج سفر وزیر اقتصاد و امور دارایی کشورمان به ژاپن که دستاوردهای مهمی  به همراه داشت ، حمایت می کنیم و سفر جنابعالی اراده دولت و ملت ژاپن را برای توسعه همه جانبه مناسبات تهران و توکیو نشان می دهد.
ظریف افزود: گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن بر اساس مراوده تجاری صرف نیست  بلکه جمهوری اسلامی ایران به توسعه همه جانبه روابط سیاسی ، اقتصادی وفرهنگی و انسانی می اندیشد.
وی گفت : ظرفیت های متنوع جمهوری اسلامی ایران در زمینه های نیروی انسانی کارآمد ،موقعیت جغرافیائی و دسترسی راحت و آزاد به بازارهای 400 میلیونی در منطقه، برخورداری از منابع غنی طبیعی و استحکام امنیت و ظرفیت بالای ایران در برقراری امنیت و ثبات،  پشتوانه راهبردی مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها را دو چندان ساخته است.
دکتر ظریف با اشاره به باورهای جامعه ایران به آراء مردم و صندوق های آراء خاطر نشان کرد: شاخصه های بارز جمهوری اسلامی ایران، پیروی از مردمسالاری است که این راهبرد همواره موجب استحکام ساختار دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران و تضمین هر چه بیشتر برای ثبات و سرمایه گذاران خارجی می باشد. وزیر امور خارجه ایران با اشاره به ظرفیت متنوع انسانی در ایران گفت: شکوفایی روز افزون نیروی انسانی با مهارت و کارآمدی فراوان و مقرون به صرفه بودن آن بویژه در پرتو پیشرفتهای ایران در زمینه های نانو و بیوتکنولوژی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تحکیم مناسبات دوکشور در همه زمینه ها فراهم کرده است .
آقای کاوایی مشاور نخست وزیر ژاپن نیز اظهار داشت: سفر هیئت ژاپنی برای تبیین اراده جدی دولت ژاپن به منظور آماده سازی سفر نخست وزیر ژاپن به جمهوری اسلامی ایران است و ژاپن علاقمند است در زمینه انرژی و پروژه های گاز ، امور بانکداری و پولی ، تولید خودرو، محیط زیست و فن آوری برای مبارزه با آلودگی آب و هوا ، تبادلات فرهنگی و توریستی ، همکاری ها پیرامون فن آوری صلح آمیز اتمی و سیستم های حفاظتی آن ، مبارزه با تروریسم و داعش با جمهوری اسلامی ایران همکاری های خود را تقویت نماید. وی با اشاره به نتایج سفر و رایزنی های فیمابین اظهار داشت: دستاوردهای تحکیم روابط ژاپن و جمهوری اسلامی ایران می تواند به ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه و آسیا کمک شایانی کند و اراده و دیدگاه های دو کشور را برای منافع مشترک به همراه خواهد داشت.
وی در این دیدار پیام کتبی دولت ژاپن را تقدیم دکتر ظریف کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: