ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:14 | سپتامبر22 تهران

حمایت ایران از هر اقدامی برای بهبود قیمت جهانی نفت

تاریخ: 09:59, 18-02-2016.

تهران. پنج شنبه، 18 فوریه  2016 میلادی برابر با 29 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دیروز عصر پس از دیدار چهارجانبه، وزیر نفت ایران حمایت این کشور از هر اقدامی به منظور تثبیت شرایط بازار و بهبود قیمت نفت خام را اعلام کرد.
بنا بر این گزارش، بیژن زنگنه، عصر دیروز پس از نشست مشترک با وزیران نفت سه کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) گفت: پیرو جلسه ای که دیروز میان وزیران نفت عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا در دوحه برگزار شده بود، امروز جلسه ای در تهران و به میزبانی وزارت نفت ایران برگزار شد و وزیر صنعت و انرژی قطر، به عنوان رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، وزیر نفت عراق و وزیر نفت ونزوئلا در تهران حضور یافتند.
زنگنه تصریح کرد: امروز جلسه خوبی داشتیم و گزارش جلسه دیروز به ما داده شد، ما از همکاری میان اوپک و غیر اوپک استقبال می کنیم.
وزیر نفت ایران افزود: تصمیمی که گرفته شد برای این که اعضای اوپک و غیر اوپک سقف تولید خود را به منظور تثبیت بازار و بهبود قیمت ها به نفع مصرف کننده و تولیدکننده، نگه دارند مورد حمایت ما نیزهست.
وزیر نفت ایران افزود: اگر چه این گام نخست است و گام های بعدی نیز باید برداشته شود، اما این آغاز همکاری میان کشورهای عضو و غیر عضو برای بهبود وضع بازار جای خوشحالی دارد و ما نیز از هر اقدامی برای تثبیت بازار و بهبود قیمت ها حمایت می کنیم.
زنگنه همچنین با اشاره به اینکه در جلسه امروز وضع ایران و بازگشت کشور در پساتحریم تشریح شد، افزود: در این باره با وزیران نفت و انرژی عراق، قطر و ونزوئلا بحث کردیم و آنها با نگاه منطقی به این واقعیت نگاه کردند و من امیدوارم که در آینده با تلاش هایی که آغاز شده در آینده شاهد بهبود وضع بازار باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: