ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:28 | مه18 تهران

پیمان گمرکی ایران و روسیه بزودی امضا خواهد شد

تاریخ: 07:56, 17-02-2016.

تهران. چهارشنبه، 17 فوریه  2016 میلادی برابر با 28 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای تسهیل مبادلات کالایی پیمان گمرکی امضا خواهند کرد.
بنا بر این گزارش، قدیر قیافه نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در گفتگو با رادیو دولتی ایران اظهار داشت: طبق این پیمان که قرار است تا اردیبهشت سال 95 به امضا برسد، مسیر سبز برای عبور کالاهای تجاری به دو کشور تعریف خواهد شد.
وی افزود: این رویکرد هزینه صادرات و واردات را تا 13 درصد کاهش خواهد داد و مزیت تجاری را برای هر دو طرف افزایش خواهد داد .
قیافه گفت:‌ همچنین قرار است فهرست کالاهای صادراتی خود را همراه با قیمت تمام شده به طرف روسی ارائه کنیم که در ارزیابی و ارائه خدمات تعرفه وارداتی و صادراتی هم موثر خواهد بود .
وی افزود: صادرات مجدد و واردات کالا از کشورهای دیگر و صدور آن به کشورهای ثالث در دنیای تجارت مرسوم است همانطور که زعفران ایران به کشورهای دیگر صادر و از آن کشور به مقاصد دیگر ارسال می شود .
قیافه گفت:‌ البته آنچه درباره صادرات کالاهای ترکیه ای به روسیه مطرح شده است بیشتر مربوط به تجار آذربایجانی، گرجستانی و بلاروس می شود و تاجران ایرانی چند کامیون محدود از این کالاها را وارد کرده اند که به موقع هشدار دادیم و جلوگیری شد .
وی افزود: به دلیل اینکه روسیه کالاهای ترکیه ای را تحریم کرده است، تاجران ما هم علاقه ای ندارند کالاهای این کشور را به عنوان صادرات مجدد به روسیه ارسال کنند .

به اشتراک گذاشتن اخبار: