ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:01 | مه04 تهران

تاکید موگرینی بر ضرورت گسترش مناسبات با تهران

تاریخ: 02:11, 16-02-2016.

تهران. سه شنبه، 16 فوریه 2016  میلادی برابر با 27 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تهیه دستورالعمل درباره امکان فعالیت بخش تجاری و مالی با ایران خبر داد.
بنا بر این گزارش،  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها شاید توافق کاملی با ایران نداریم گفت: اعتقاد داریم که هماهنگی و همکاری در سطح دو جانبه و منطقه‌ای ضروری است.
موگرینی با اشاره به همکاری ایران و اتحادیه اروپا در فرآیند صلح سوریه گفت: این یقیناً یکی از مهمترین موضوعات بحث ما بود. گام‌هایی وجود دارند که باید برای کاهش تنش‌ها و دسترسی بشردوستانه در داخل سوریه برداشته شوند همانگونه که چند روز پیش در نشست مونیخ درباره آنها توافق کردیم.
وی با اشاره به اینکه در دیگر حوزه‌ها نیز همکاری ایران و اتحادیه اروپا می‌تواند ثمر بخش باشد گفت: برای مثال در افغانستان منافع ما در این است که ثبات و امنیت در افغانستان برقرار شود.
وی در ادامه کنفرانس خبری مشترک با وزیر امورخارجه  ایران افزود:  این نخستین سفر رسمی آقای ظریف به اتحادیه اروپا است که به نوعی نتیجه موفقیت مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام است.
موگرینی با تأکید بر اینکه کار بر روی اجرای برجام ادامه خواهد داشت گفت: گفتگوهای دو جانبه بر روابط بین ایران و اتحادیه اروپا متمرکز خواهد بود. ما در همین ماه درباره توسعه روابط  با ایران کار کرد‌یم.
وی با اشاره به دیدار خود از ایران و ملاقات با رئیس ‌جمهور و وزیر خارجه این کشور از تهیه مقدمات سفر دوباره خود به ایران در بهار سال آتی خبر داد و گفت: در این سفر به همراه چندین معاون کمیسیون به بررسی همه زمینه ‌های همکاری با ایران خواهیم پرداخت.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: درباره تحریم ها باید بگویم در خصوص آنچه اکنون برای فعالیت بخش تجاری و مالی با ایران میسر است، دستور العمل رسمی تهیه و آن را به تمام زبان های اتحادیه اروپا ترجمه کرده ایم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: