ظریف حمله زمینی به سوریه را شعار تبلیغاتی خواند

تاریخ: 03:18, 16-02-2016.

تهران. سه شنبه، 16 فوریه 2016  میلادی برابر با 27 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران در بروکسل از همسایه های این کشور خواست در بحث سوریه واقعیت ها را بپذیرند و اوهام را کنار بگذارند.
بنا بر این گزارش، محمد جواد ظریف در بدو ورود  به بروکسل با بیان اینکه حمله زمینی برخی کشورهای همسایه به سوریه بیشتر شعار تبلیغاتی است گفت امکانات و توانمندی این کشورها کاملاً مشخص است واین بلوف های تبلیغاتی مشکلی را برای آنها حل نمی کند .
وی با تاکید براینکه حتی ادعاهایی که از طرف آنها مطرح می شود می تواند باعث تشنج و خطر بیشتر در منطقه شود افزود: بارها گفته ایم که ضرورت دارد همسایگان ما واقعیات را بفهمند و بپذیرند و آنها ناگزیر هستند به خواست مردم سوریه تن بدهند و تصمیم گیری برای مردم سوریه را متوقف کنند زیرا تصمیمات درباره سوریه را باید مردم سوریه بگیرند و قیم نیاز ندارند و خودشان تصمیم گرفته اند و خواهند گرفت .
آقای ظریف با بیان اینکه درباره  موضوعات مهم منطقه ای در این سفر گفتگو خواهد شد گفت:ادامه جنگ وحشیانه برضد مردم یمن که جامعه بین الملل خواهان پایان دادن به آن است و اینکه باید دولت سعودی آنرا متوقف کند یکی از محورهای گفتگوها در این سفر خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: