سامانتا پاور ایران را همچنان یک تهدید دانست

تاریخ: 04:09, 16-02-2016.

تهران. سه شنبه، 16 فوریه 2016  میلادی برابر با 27 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ادعای نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل مبنی بر کمک تهران به دامن زدن مناقشات.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سامانتا پاور نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: اجرای توافق هسته ای ایران تا کنون به شیوه ای قدرتمند انجام پذیرفته است. وی با این وجود، ادعا کرد تهران همچنان به دامن زدن به مناقشات کمک می کند و همچنان یک تهدید است.
پاور در سخنرانی خود خطاب به دانشجویان در جریان سفر به فلسطین اشغالی و اراضی فلسطینی گفت:‌ این موافقتنامه در صورت اجرای کامل، باعث می شود مسیرهای دسترسی به تسلیحات هسته ای برای ایران قطع شود. این موافقتنامه، نظارت بیشتری را بر برنامه ایران در مقایسه با گذشته در اختیار ما قرار می دهد. اجرای این موافقتنامه تا کنون به شکل قدرتمندی صورت گرفته است، اما در حال حاضر در روزهای نخست این اجرا به سر می بریم.
وی افزود: ایران البته هنوز هم یک تهدید است. ایران در حال حمایت از تروریسم است. ایران از برخی طرف ها در مناقشات  مانند رژیم اسد حمایت می کند.
پاور طی سفر خود به منطقه با بسیاری از مقامات  اسرائیلی و فلسطینی دیدار کرده است. پیش بینی می شود این سفر امروز سه شنبه پایان یابد.
وی در باره سفر خود گفت: هدف واشنگتن، نزدیکتر کردن دو طرف به موضعی است که بر اساس آن بتوان مذاکرات را از سر گرفت. وی افزود طرفین اکنون در چنین موضع نزدیکی قرار ندارند.
پاور پیشتر روز بیست و ششم بهمن با نتانیاهو دیدار کرد. وی در این باره گفت: در این دیدار به بررسی گام هایی پرداخته شد که به منظور حفظ دورنمای راه حل دو کشور، می تواند برداشته شود.
وی افزود در این دیدار موضوع درگیری ها در سوریه و تهدید ناشی از گروه داعش نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: