ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:07 | مه05 تهران

صدور روادید ایران در مبادی ورودی این کشور

تاریخ: 05:08, 16-02-2016.

تهران. سه شنبه، 16 فوریه 2016  میلادی برابر با 27 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران در مصاحبه هفتگی خود با خبرنگاران از صدور روادید در مبانی ورودی ایران خبر داد
بنا بر این گزارش، وی افزود: ایران برای گسترش توریسم در کشور اقدام به اتخاذ تصمیماتی کرده که بر اساس آن به همه اتباع کشورهای جهان به استثنای 9 کشور از جمله ایالات متحده و انگلستان در مبادی فرودگاهی خود روادید اعطا می‌کند.
جابری انصاری در ادامه ازسوئیس به عنوان حافظ منافع دو کشور ایران و عربستان نام برد و افزود: با توجه به مسائلی از جمله حج و صدور روادید برای اتباع و حجاج ایرانی و نیز برخی مسائل دیگر این اقتضا به وجود آمد که یک کشور به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان تعیین شود.
سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین تصریح کرد: در مورد ایران و عربستان دو طرف به این جمع بندی رسیدند که مسائلی وجود دارد، ازجمله درباره حج و صدور روادید برای اتباع و حجاج ایرانی و برخی مسائل دیگر که در شرایط فعلی روابط سیاسی و دیپلماتیک را از مسیر حافظ منافع اقتضا می‌کند.
جابری انصاری اضافه کرد: بر همین اساس ایران از دولت سوئیس تقاضا کرده بود که حافظ منافع ایران در عربستان باشد و مشابه این درخواست را عربستان سعودی از دولت سوئیس داشته است و متعاقبا دو درخواست مورد پذیرش دولت سوئیس قرار گرفت.
وی همچنین گفت: بعد از طی مراحل اجرایی و دیپلماتیک دولت سوئیس حفاظت منافع ایران در عربستان و عربستان در ایران را بر عهده خواهد گرفت.
سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: در برخی مواقع با آنکه روابط سیاسی و رسمی دو کشور قطع می شود ممکن است منافع مشترکی همچنان میان دو کشور وجود داشته باشد که باز نگه‌داشتن حداقل مجاری دیپلماتیک را ضروری می کند و مطابق توافق میان دو کشور مذکور سازوکار حفاظت از منافع هر یک از کشورها ازجانب کشوری ثالث مورد استفاده قرار می گیرد که در مورد ایران و عربستان به همین شکل عمل شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: