ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:12 | مه10 تهران

ایران و غنا همکاری های معدنی و آموزشی را گسترش می دهند

تاریخ: 06:11, 15-02-2016.

تهران. دوشنبه، 15 فوریه  2016 میلادی برابر با 26 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ایران و غنا در زمینه اکتشافات معدنی و آموزش کارشناسان با هم همکاری می کنند.
بنا بر این گزارش، محمد رضا نعمت زاده در دیدار آقای نی اوساح میلز با اشاره به امکانات، توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی موجود دو کشور گفت: برنامه ریزی برای انتقال منظم و به هنگام اطلاعات اقتصادی ایران و غنا به بخش های اقتصادی دولتی و خصوصی دو کشور به منظور ایجاد زمینه های لازم برای صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به غنا ضروری است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه غنا دومین تولید کننده طلا در دنیاست و شرکت های بزرگی در زمینه اکتشاف و استحصال طلا در غنا وجود دارد،  بخش خصوصی دو کشور می توانند همکاری گسترده ای در این زمینه با همدیگر داشته باشند.
وزیر اراضی و منابع طبیعی غنا نیز با اشاره به تولیدات معدنی این کشور گفت: طلا، بوکسیت، الماس و منگنز از جمله مهمترین و بزرگترین معادن کشور است و در تمامی این موارد غنا می تواند با ایران همکاری گسترده ای را آغاز کند.
آقای نی اوساح میلز ضمن استقبال از پیشنهاد نعمت زاده در خصوص تبادل دانشجو و بحث آموزش نیروی انسانی در دو کشور خواستار افزایش حجم مبادلات بین دو کشور شد.
ارزش مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و غنا در 10 ماهه امسال در بخش صادرات 757 هزار دلار و میزان واردات 411هزار دلار بوده است.
همچنین مهمترین اقلام صادراتی ایران به غنا شامل نفت خام و روغن  حاصل از مواد قیری به ارزش 699 هزار دلار است و مهمترین واردات ایران از غنا را  ماهی لیستائو به ارزش 118 هزار دلار تشکیل می دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: