ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:29 | مه10 تهران

قزاقستان خواستار گسترش بانکداری اسلامی با همکاری ایران شد

تاریخ: 01:57, 15-02-2016.

تهران. دوشنبه، 15 فوریه  2016 میلادی برابر با 26 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  مشاور عالی وزیر سرمایه¬ گذاری و توسعه قزاقستان می گوید: نظام اقتصادی در قزاقستان نیازمند توسعه نظام بانکداری اسلامی است و استفاده از تجارب بانک توسعه صادرات ایران در این حوزه ضروری است.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، آقای یرلان بایدالت، و هیات اقتصادی کشور قزاقستان متشکل از مدیران عالی وزارت سرمایه¬ گذاری و توسعه و بانک زمان این کشور با آقای دکتر عیوضلو عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران دیدار کردند.
آقای یرلان بایدالت نیز با اشاره به برگزاری اجلاس بازرگانی دو کشور در هفته آتی، توسعه همکاری های میان بانک توسعه صادرات ایران و شبکه بانکی کشور قزاقستان را خواستار شد.
به گفته وی، امکان فعالیت بانک های بین¬ المللی با ارزهای دلار و یورو در مناطق آزاد قزاقستان وجود دارد و تاسیس شعبه یا دفتر نمایندگی بانک توسعه صادرات ایران در این مناطق را مثبت ارزیابی می شود.
در این نشست دکتر حسین عیوضلو عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران به سوابق همکاری این بانک در کشور قزاقستان اشاره کرد و گفت: تغییر در فضای سیاسی بین¬ المللی منتج از سند برجام فرصت مهمی برای کشور محسوب می شود و لازم است به فعال سازی مجدد ارتباطات گذشته اهتمام ورزیم.
در این نشست مقرر شد ساز و کارهای توسعه روابط بانکی طی تفاهم¬ نامه¬ای که در حاشیه اجلاس بازرگانی دو کشور در تهران امضاء می شود، مشخص شود و در اولین اقدام ایجاد و توسعه روابط کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران و بانک قزاقستان در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه این نشست خدمات متنوع بانک توسعه صادرات ایران برای فعالان تجاری دو کشور با حضور روسای ادارات مدیریت این بانک تشریح شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: