ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:21 | مه12 تهران

تجارت بیمه گران دریایی با ایران امکانپذیر شد

تاریخ: 06:06, 11-02-2016.

تهران. پنج شنبه، 11 فوریه  2016 میلادی برابر با 22 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اتحادیه بین‌المللی بیمه‌گران دریایی، اعلام کرد بیمه گران دریایی غیرآمریکایی می توانند وارد تجارت با ایران شوند.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، اتحادیه بین‌المللی بیمه‌گران دریایی (آی یو آی ام) تاکید کرد: بیمه گران و بیمه گران اتکایی هم اکنون می توانند به موضوع ارزیابی و نرخ گذاری همه ریسک های کشتیرانی، مرتبط با ایران یا مورد درخواست شرکت های تحت حاکمیت ایران، ورود کنند.
  فردریک دنفل، رئیس کمیته حقوقی و مسئول اتحادیه (آی یو آی ام)، گفت: شرکت های بزرگتر مالک کشتی ایرانی، شامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران، از مدتها قبل بازارهای مناسبی برای صنعت بیمه محسوب می شده اند. رفع اخیر اغلب تحریم ها باعث خواهد شد که بسیاری از بیمه گران در بخش بیمه دریایی برای گرفتن سهمی از این بازار اقدام کنند.
از سوی دیگر تعدادی از باشگاه های بیمه ای "پی اند آی" شامل "کلوپ استاندارد" اظهار داشته اند برای ارزیابی شرایط موجود نمایندگانی را به ایران فرستاده اند.
موسسه بیمه گر "دی جی اس" نیز گفته است که آماده ورود به فرصت‌های جدید است.
این تحولات به دنبال تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص انجام تعهدات مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک از سوی ایران در روز اجرا یا 16 ژانویه به وقوع پیوسته است.
هم اکنون اتحادیه اروپا، بر اساس یک روش کلی، تحریم ها و ممنوعیت ها علیه ایران را لغو کرده که این امر امکان انجام معاملات با بخش های کشتیرانی، کشتی سازی و صادرات - واردات ایران شامل تجارت نفت و فعالیت های فراساحل را فراهم آورده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: