ایران پنج هزار واگن از روسیه دریافت می کند

تاریخ: 08:53, 11-02-2016.

تهران. پنج شنبه، 11 فوریه  2016 میلادی برابر با 22 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فروش واگن به ایران آغاز صادرات روسیه به این کشور در پی لغو تحریم های اعمال شده بر تهران است.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو شرکت "اورال‌واگن‌زاود" روسیه پنج هزار واگن باری در اختیار ایران قرار خواهد داد که این، آغاز صادرات روسیه به ایران در پی لغو تحریم های اعمال شده بر تهران است.
بنا بر این گزارش، بانک دولتی توسعه روسیه موسوم به "ونش‌اکونوم‌بانک" برای این منظور، یازده میلیارد و 200 میلیون روبل (140 میلیون دلار) وام به شرکت "اورال‌واگن‌زاود" خواهد داد. این واگن ها با توجه به وظیفه و کار فنی راه آهن ایران تولید خواهند شد. تحویل این واگن ها قرار است پیش از پایان سال 2016 میلادی آغاز شود.
ایران ماه ژانویه در پی لغو تحریم های اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و برخی تحریم های آمریکا، از انزوای بین المللی خارج شد.
مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه اواخر ماه ژانویه گفت: تهران انتظار دارد طرح های مشترک ایران - روسیه که سال گذشته به جریان افتاد، در سال 2016 میلادی اجرایی شود.
طرح های حمل و نقل که بین دو طرف مورد بحث قرار گرفت شرکت های بزرگ روس را شامل می شود و روی هم رفته بیش از 25 میلیارد دلار ارزش دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: