ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:49 | سپتامبر25 تهران

امضای 4 تفاهم نامه همکاری بین ایران و سوریه

تاریخ: 12:36, 20-05-2015.


تهران. چهارشنبه، 20 می 2015 میلادی برابر با 30 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران و سوریه چهار تفاهم نامه همکاری اقتصادی در بخش های برق، صنعت، نفت و معادن امضا کردند.
بنابراین گزارش، رستم قاسمی رئیس ستاد توسعه همکاری های اقتصادی ایران و وزیران برق، نفت، صنایع و دبیرکل هیات دولت سوریه، این سندهای همکاری را در حضور وائل حلقی نخست وزیر سوریه امضا کردند.
رستم قاسمی در پی امضای این اسناد به خبرنگاران گفت: تفاهم نامه هائی که امروز با مقامات اقتصادی سوریه امضا شد، بخشی از توافق فراگیر اجرائی در بعد همکاری های اقتصادی خواهد بود، که برای بازرگانان و صاحبان صنایع ایرانی برای فعالیت در کشور سوریه دارای اهمیت است.
رئیس ستاد توسعه همکاری های اقتصادی ایران سوریه در ادامه با اشاره به اینکه سوریه در نظر دارد، هرچه زودتر برنامه بازسازی را آغاز کند، افزود، مسئولان سوریه شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی را دراولویت اصلی خود برای مشارکت در برنامه بازسازی قرارداده اند.
وی خاطرنشان کرد: در چارچوب همکاری های صنعتی امروز یک توافقنامه با وزارت صنایع سوریه به امضا رسید که بر منبای آن، شرکت های ایرانی توسعه کارخانه های داروی سازی این کشور را بر عهده خواهند گرفت.
فعالیت شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در زمینه های نفت، گاز، بنادر، راه سازی و کشاروزی هم از سایر محورهای مورد توافق است که برنامه اجرائی ان در سند تفاهم با وزارت صنایع سوریه قید شده است.
رستم قاسمی افزود: توافق نامه فراگیر اقتصادی میان تهران و دمشق به گونه ای طراحی شده که برای دو کشور منافعی در پی داشته باشد و چنانچه برای مردم سوریه و اقتصاد سوریه تاثیر بسزائی داشته باشد، برای بازرگانان ایران نیز مفید است و سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های عمرانی سوریه در اولویت قرار گرفته اند.
در این تفاهم نامه برای صادر کنندگان محصولات کشاورزی میان دو کشور تسهیلات در نظر گرفته شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: