ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:04 | مه11 تهران

ایتالیا خواستار رتبه شریک اصلی اقتصادی بازرگانی با ایران

تاریخ: 06:01, 10-02-2016.

تهران. چهارشنبه، 10 فوریه  2016 میلادی برابر با 21 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به برنامه‌های بلند مدت ایران برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی گفت: ایتالیا می‌خواهد شریک اصلی تجاری و اقتصادی ایران باشد.
بنا بر این گزارش، مائورو کامکیاتوری، دیروز سه‌شنبه در نشست فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا که با حضور وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و وزرای حمل و نقل و کشاورزی ایتالیا، با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی به رم گفت: نخستین سفر رئیس جمهور ایران بعد از برجام به ایتالیا بزرگداشتی برای دوستی چند هزار ساله بین دو کشور بود که در حاشیه این سفر یک مجمع اقتصادی بزرگ نیز برگزار شد.
وی با بیان اینکه در سفر هیأت اقتصادی ایتالیا به ایران بیش از 300 نماینده از 200 شرکت ایتالیایی حضور دارند، افزود: این اجلاس دو جانبه کمک می‌کند که ارتباطات ایران و ایتالیا پیرو یک خط منطقی بیش از پیش گسترش یابد.
سفیر ایتالیا در تهران یادآور شد: ایران تغییر کرده و در حال توسعه تولیدات خود در حوزه‌های مختلف است بنابراین ایتالیا برای تقویت کارآفرینی تمایل دارد تا به هاب و کانون اصلی همکاری و فعالیت اقتصادی در ایران تبدیل شود.
وی افزود: ایران برنامه‌های بلندمدتی برای توسعه زیرساخت‌ها و تقویت تولیدات خود در حوزه‌های استراتژیک از جمله نفت و گاز دارد بنابراین ایتالیا تمایل دارد شریک اصلی تجاری و اقتصادی ایران باشد. فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا مذاکراتی با یکدیگر داشتند تا در نهایت به یک فهم مشترک دست یابند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: