ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:41 | مه11 تهران

ایجاد شبکه قطارهای تندرو در ایران

تاریخ: 07:01, 10-02-2016.

تهران. چهارشنبه، 10 فوریه  2016 میلادی برابر با 21 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آخوندی گفت: قرارداد قطار سریع السیر تهران- قم - اصفهان را با چینی ها داشتیم که نظارت آن را به ایتالیایی ها سپردیم.
بنا بر این گزارش، وزیر راه و شهر سازی ایران گفت: ما به دنبال شبکه ای از قطار سریع السیر هستیم که فقط به تهران، ‌قم و اصفهان ختم نمی شود .
‌عباس آخوندی در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران افزود:‌ قرارداد قطار سریع السیر تهران- قم - اصفهان را با چینی ها داشتیم که نظارت آن را به ایتالیایی ها سپردیم تا مطمئن شویم اجرای آن با بالاترین استاندارد های بین المللی انجام می شود.
وی گفت: طرح دیگرمان مسیر تهران - مشهد است و اکنون با ایتالیایی ها در حال مذاکره هستیم تا شبکه قطار سریع السیر در ایران را تعریف کنیم.
وزیر راه و شهر سازی ایران افزود: ‌در بحث ریلی سه محور اساسی داریم یکی از اینکه افزایش ظرفیت خطوط ریلی برای استفاده در باربری ها و دربخش دیگر موضوع مسافربری است که قطارهای حومه تهران و شهرهای بزرگ را مد نظر داریم و در واقع با مشارکت کشورهای دیگر طراحی سیستم ریلی حومه ای برای تهران و سایر کلان شهرها را در دستور کار قرار داده ایم.
آخوندی گفت: بحث بعدی مان قطارهای بین شهری است اما در کنار اینها بحث ایجاد زیرساخت ها و نوسازی ناوگان ریلی هم بسیار مهم است از این رو با فرانسوی ها ایتالیایی ها و آلمانی ها این دو بحث را در دستور کار داریم.
وی افزود:‌ نوسازی صنعت ریلی دستکم 28 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که در این بین راه آهن تهران- قم - اصفهان بیش از 2/5 میلیارد دلار و تهران -  مشهد بیش از 2 میلیارد سرمایه گذاری لازم دارد و ما در پسابرجام در حال جذب سرمایه های بزرگ برای نوسازی ریلی ایران هستیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به ظرفیت های داخلی اشاره کرد و گفت:‌ بخش عمده قرارداد های ما در این زمینه است که چقدر از آن باید در ایران ساخته شود چه در حوزه ریل و زیرسازی و چه در حوزه ناوگان .
آخوندی افزود: همه مذاکرات مان با خارجی ها به شرط قرارداد مشارکت، انتقال فناوری و استفاده از ظرفیت های داخلی است زیرا بدون استفاده از شرکت های داخلی هم قیمت زیاد می شود و هم کار مان بی معنا است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: