ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:30 | مه05 تهران

شرکت دولتی قطارهای ایتالیا در گسترش ریلی ایران مشارکت می کند

تاریخ: 02:18, 10-02-2016.

تهران. چهارشنبه، 10 فوریه  2016 میلادی برابر با 21 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  به نقل ازخبرگزاری رویترز از رم ، شرکت دولتی قطارهای ایتالیا موسوم به "فرووی دلو استاتو" از امضای موافقتنامه با همتای ایرانی خود به منظور توسعه سامانه خطوط ریلی ایران خبر داد.
بنا بر این گزارش، در پی لغو سال ها تحریم اقتصادی ایران که ماه گذشته و در پی امضای موافقتنامه هسته ای این کشور رخ داد، شرکت های خارجی مشتاق هستند تا از فرصت های به وجود آمده در این کشور بهره برداری کنند.
رناتو ماتزونچینی، مدیر ا جرایی ارشد "فرووی دلو استاتو" و محسن پور سید آقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران این موافقتنامه را طی سفر هیات های تجاری ایتالیا به تهران امضا کردند. این سومین سفر هیات های تجاری ایتالیایی به ایران طی ماه ها اخیر شمرده می شود.
در بیانیه شرکت "فرووی دلو استاتو" در این باره آمده است این موافقتنامه شامل پنج میلیارد یورو (برابر با پنج میلیارد و 650 میلیون دلار) اعتبار صادرات از ایتالیا برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: