وزیر صنعت ایران بر گسترش روابط با قزاقستان تاکید کرد

تاریخ: 01:37, 09-02-2016.

تهران. سه شنبه، 9 فوریه 2016  میلادی برابر با 20 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تجارت و مبادلات ایران و قزاقستان با همکاری دو کشور افزایش می یابد و با روابط بانکی دو کشور، عادی و فعال خواهد شد.
بنا بر این گزارش، محمدرضا نعمت زاده در دیدار وزیر اقتصاد و تجارت قزاقستان گفت:‌ روابط ما راهبردی است و همکاری ها باید بر مبنای سرمایه گذاری مشترک باشد.
وی با بیان اینکه برخی شرکت های قزاقستانی با ایران سرمایه گذاری در زمینه تولید طلا دارند، افزود:‌ می توانیم در زمیه تکنولوژی، کشاورزی، صنعت، توریست مشترکاً سرمایه گذاری کنیم.
نعمت زاده به طرح جاده ابریشم که وزیر اقتصاد و تجارت قزاقستان بر اجرایی شدن آن تاکید داشت، اشاره کرد و افزود: طرح های مربوط به جاده ابریشم را استقبال می کنیم و در سفر اخیر رئیس جمهور چین به عنوان نقشه راه بین دو کشور به تصویب رسید.
وی گفت: ‌از سرمایه گذاری قزاق ها در زمینه خطوط ریلی، بنادر و ترمینال ها به صورت مشترک استقبال می کنیم و به توسعه همکاری علاقه مند هستیم.
وزیر تجارت و اقتصاد قزاقستان هم به کمیسیون های مشترک فعالان اقتصادی دو کشور که در دو روز گذشته برگزار شده بود، اشاره و پیشنهاد کرد 6 کارگروه و 5 زیر گروه تشکیل شود تا همکاری های اقتصادی را توسعه بدهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: