ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:59 | سپتامبر28 تهران

عربستان، ایران را به گسترش تروریسم متهم کرد

تاریخ: 02:59, 05-02-2016.

تهران. جمعه، 5 فوریه 2016 میلادی برابر با 16 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه عربستان سعودی مدعی شد این کشور با خطر تروریسم از طرف ایران روبروست.
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، عادل الجبیر در مقاله ای در هفته نامه آمریکایی نیوزویک مدعی شد: ایران از سال 1979 تاکنون از تروریسم به عنوان ابزاری در سیاست خارجی خود استفاده می کند.
الجبیر افزود: کسانی که عربستان را به حمایت از خشونت، افراط گرایی و تروریسم متهم می کنند، در درک نقش رهبری عربستان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سراسر جهان ناکام مانده اند. عربستان همواره هدفی برای تروریست ها بوده است و شکست دادن تروریسم اولویت و بخشی از منافع ملی این کشور است. عربستان از هیچ تلاشی برای مقابله با حملات خطرناک و متنوع تروریستی فروگذار نمی کند و بر ریشه کن کردن تروریسم و خشکاندن منابع آن تاکید دارد. تروریسم آفتی جهانی است که بسیاری از کشورها از آن رنج می برند. منطقی نیست که عربستان از کسانی حمایت کند که هدف آنها ویران کردن این کشور است. چنین کاری با اعتقادات، ارزش ها و هویت ملی ما تناقض دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: