ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:00 | سپتامبر28 تهران

پشتیبانی ایران از تلاش ونزوئلا برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت

تاریخ: 10:45, 05-02-2016.

تهران. جمعه، 5 فوریه 2016 میلادی برابر با 16 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نفت ونزوئلا به منظور جلوگیری از کاهش قیمت نفت به کشورهای مختلف سفرمی کند.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر نفت ایران شامگاه چهارشنبه در پایان دیدار با همتای ونزوئلایی خود در تهران اعلام کرد ایران از تلاش های ونزوئلا در جهت برگزاری نشست فوق العاده کشورهای صادرکننده نفت حمایت می کند.
بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت ایران، بیژن زنگنه گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا همیشه در بخش نفتی به یکدیگر نزدیک بوده است. ایران از تلاش های ونزوئلا برای بهبود بازار نفت و ثبات آن حمایت می کند.
الوجیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا در چارچوب سفر دوره ای خود به برخی از کشورهای تولید کننده نفت - کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، به تهران سفر کرده است. وی ابتدا به مسکو و سپس به تهران سفر کرد و قرار است پس از آن به چند کشور حاشیه خلیج فارس از جمله قطر و عربستان سعودی برود.
هدف وی از این سفر دوره ای، کسب موافقت این کشورها برای برگزاری نشست فوق العاده کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت به منظور جلوگیری از سقوط بهای طلای سیاه است.
تصمیم اوپک در نوامبر 2014 مبنی بر کاهش ندادن سقف تولید این سازمان به منظور حمایت از بازار که تحت فشار عربستان سعودی گرفته شد، موجب شد بهای نفت از 110  دلار در هر بشکه به بشکه ای 30 دلار سقوط کند. ادامه این وضعیت نگران کننده است و کشورهای صادرکننده نفت را از درآمدهای نفتی و منابع بودجه ای محروم می کند.
دل پینو گفت: ایران، عراق، روسیه و چند کشور دیگر با برگزاری این نشست فوق العاده موافقت کرده اند. ما از دیگر کشورهای عضو اوپک می خواهیم تا مسئولیت تاریخی خود را برای تثبیت بازار نفت بر عهده بگیرند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: