ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:01 | سپتامبر28 تهران

دیدار وزیر اقتصاد ایران با نخست وزیر و وزیر دارایی ژاپن

تاریخ: 09:05, 05-02-2016.

تهران. جمعه، 5 فوریه 2016 میلادی برابر با 16 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر اقتصاد ایران که به ژاپن سفر کرده است با شینزو آبه، نخست وزیر و تارو آسو، وزیر دارایی این کشور دیدار کرد.
بنا بر این گزارش، از توکیو، طیب نیا وزیر اقتصاد ایران در دیدار با ایرانیان و فعالان اقتصادی مقیم ژاپن روابط دو کشور را نسبت به گذشته مناسب دانست و گفت: در دوره تحریم ها این کشور روابط خود را با ایران کاهش داد اما این روابط قطع نشد و ژاپن به خرید نفت ادامه داد.
وی ابراز امیدواری کرد با این سفر و سفر هیات های ژاپنی زمینه احیای روابط دو کشور فراهم شود. طیب نیا از احتمال سفر هیات اقتصادی ژاپن به ایران در هفته آینده خبر داد و گفت: فردا نیز دو توافقنامه در زمینه حمایت از سرمایه گذاری بین دو طرف امضا خواهد شد.
وزیر اقتصاد ایران گفت: مشکل ژاپن به ویژه در صنعت خودروسازی، قیمت تمام شده بالا است که قدرت رقابت با چین را از این کشور گرفته است.
وی افزود: انرژی و نیروی کار ارزان در ایران و بازار بزرگ منطقه مزیت خوبی برای ژاپنی ها است تا با استفاده از توان فنی، محصولات خود را رقابتی کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: