آغاز تولید تراکتورهای سنگین در ایران

تاریخ: 04:57, 04-02-2016.

تهران. پنج شنبه، 4 فوریه  2016 میلادی برابر با 15 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، خط تولید انبوه تراکتورهای سنگین در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز افتتاح شد.
بنا بر این گزارش، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران امروز در مراسم راه‌اندازی این خط تولید گفت تراکتور مدل   "آی تی ام 1500 بی"  با دو دیفرانسیل دارای 150 اسب بخار قدرت و قابلیت توربو شارژ بوده و شش سیلندر است.
ابوالفتح ابراهیمی افزود: این تراکتور دارای گیربکس سنکرون و خزشی، سامانه هیدرولیکی، فرمان هیدرو استاتیک، 12 دنده جلو و پنج دنده عقب است که با رعایت استانداردهای آرگونومیک تولید شده است.
وی گفت تراکتورهای سنگین در زمین های سخت و وسیع کشاورزی کاربرد دارد.
ابراهیمی ظرفیت تولید این نوع تراکتور در شرکت تراکتورسازی ایران را سالانه 2 تا 3 هزار دستگاه اعلام کرد و افزود این تراکتورها بر اساس نیاز بازار داخلی و سفارش بازارهای خارجی تولید خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران قیمت تراکتورهای سنگین تولیدی در تبریز را حدود 200 میلیون تومان ذکر کرد و گفت مشابه خارجی این محصول 420 میلیون تومان قیمت دارد.
وی با بیان اینکه این نوع تراکتورها تنها در آمریکا و چند کشور اروپایی از جمله آلمان ، انگلیس ، ایتالیا و بلژیک تولید میشود افزود البته کشورهای چین و هند نیز تراکتور سنگین تولید می کنند که کیفیت پایین تری نسبت به نوع ایرانی دارد.
دیروز همچنین تراکتور برنجی "آی تی ام 470" برای استفاده در شالیزارها رونمایی شد.
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: این تراکتور با توان 47 اسب بخار مختص باغات و مزارع کوچک  در این مجموعه طراحی و خط تولید آن نیز در شرکت تراکتورسازی ارومیه راه‌اندازی شد.
ابراهیمی با اشاره به ویژگی‌های این محصول گفت: وزن کم، دید استاندارد، رعایت استانداردهای ارگونومی، تجهیز به ترمز روغنی، فرمان هیدرواستاتیک، مجهز به به گلگیر و اگزوز مناسب باغات و مزارع، امکان نصب سایبان و کابین، امکان نصب محور محرک جلو، کاهش صدا و افزایش مخزن سوخت به 54 لیتر از جمله ویژگی‌های تراکتور"آی تی ام 470"  است.
در شرکت تراکتورسازی ایران 24 نوع محصول در توان و مدل‌های مختلف تک و دو دیفرانسیل تولید می‌شود .
گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده ادوات کشاورزی در منطقه 9 شرکت اقماری شامل هفت شرکت در تبریز و دو شرکت در سنندج و ارومیه و دو خط تولید در ونزوئلا و تاجیکستان دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: