وزیر امور خارجه ایران وارد لندن شد

تاریخ: 08:36, 04-02-2016.

تهران. پنج شنبه، 4 فوریه  2016 میلادی برابر با 15 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اقای ظریف امروز علاوه بر حضور در نشست بین المللی حمایت از سوریه در اندیشکده هاوس سخنرانی می کند
بنا بر این گزارش، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای انگلیس خود برای شرکت در نشست بین المللی حمایت ازسوریه و منطقه ، وارد لندن شد.
این نشست  امروز پنج شنبه 15 بهمن ماه با شرکت بیش از 30 نخست وزیر و رئیس جمهور، دبیرکل سازمان ملل، نمایندگان و روسای سازمان های خیریه بین المللی، صندوق بین المللی پول و وزیران آموزش، توسعه و خارجه برخی کشورها، از جمله جمهوری اسلامی ایران در لندن برگزار می شود.
در این نشست که با میزبانی مشترک آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس برگزار خواهد شد، گرداوری کمک مالی برای مردم سوریه، طرح کمک درازمدت به آوارگان سوری در داخل این کشور و نیز در کشورهای همسایه، چگونگی اشتغال آوارگان و نیز آموزش حدود 700 هزار کودک آواره سوری که درس نمی خوانند، بررسی خواهد شد.
مطابق برنامه اعلام شده، آقای ظریف در جلسه دوم این نشست که به توسعه اقتصادی و اشتغال اختصاص یافته است، به همراه نمایندگانی از بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی، پارلمان اروپا، نمایندگان کشورهای بلژیک، دانمارک، فنلاند، سوئیس، استرالیا، چین، فرانسه، ایتالیا، لهستان، بلغارستان و قبرس، وزیر مشاغل انگلیس، وزیر توسعه آلمان و وزیر طراحی اردن، شرکت می کند.
وزیر خارجه ایران همچنین قرار است در نشست بعد از ظهر امروز 15بهمن ماه در اندیشکده چاتم هاوس در لندن، با عنوان غلبه بر چالش های خاورمیانه، چشم انداز ایران، برای اعضای این اندیشکده سخنرانی کند. در آن نشست که به ریاست ریچارد دالتون، سفیر پیشین انگلیس در تهران برگزار خواهد شد، دکتر ظریف درباره موضوعات اثر گذار بر منطقه همچون درگیری در سوریه، یمن، عراق و نیز داعش سخن خواهد گفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: