ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:20 | مه10 تهران

گشایش درب های جدید در روابط ایران و آلمان

تاریخ: 05:55, 03-02-2016.

تهران. چهارشنبه، 3 فوریه  2016 میلادی برابر با 14 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اشتاین مایر می گوید: ازسه ماه پیش دومین بار است که به تهران سفر می کنم و این مسئله نشان دهنده این است که مطالب زیادی میان آلمان و ایران برای گفتگو وجود دارد.
بنا بر این گزارش، فرانک والتر اشتاین مایر در نشست خبری مشترک خود با وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه سال های طولانی روابط میان دو کشور ایران و آلمان کاهش یافته بود افزود: اکنون در مدت سه ماه برای دومین بار به تهران سفر کردم که نشان دهنده این است که مطالب زیادی میان ما برای گفتگو وجود دارد.
وی گفت: مسائل نگران کننده ای هم در منطقه وجود دارد که درباره آن گفتگوهایی داشتیم.
وی با بیان اینکه برجام این شانس را برای دو کشور ایران و آلمان به وجود آورده است که درب های جدیدی را در روابط دوجانبه بگشایند گفت: در گفتگو با ظریف، عزم خود را جزم کردیم که از این فرصت برای همکاری های بیشتر استفاده کنیم.
اشتاین مایر تأکید کرد: اجرای برجام نشان داد که دیپلماسی و گفتگوهای سیاست خارجی می تواند تحرک ایجاد و مسائل واقعی و مهم را حل کند.
وی گفت: بحران های خونینی در منطقه وجود دارد که باید تغییر کند و از خونریزی جلوگیری شود و باید درباره آن مذاکره شود و راه حل پیدا کنیم.
اشتاین مایر با اشاره به اینکه درباره حل مشکل سوریه تفاوت دیدگاه داریم افزود: اما در وین همراهی دیگر افراد مهم را در این چارچوب داشتیم و به این باور رسیدیم که در سوریه همه قومیت ها باید بتوانند در صلح باهم زندگی کنند.
وزیرخارجه آلمان گفت: گفتگوها در ژنو میان دولت و مخالفان آغاز شده و روشن است که این گفتگوها بدون حمایت آمریکایی ها، روس ها، اروپایی ها و همسایه های منطقه ای سوریه به مشکل بر می خورد.
اشتاین مایر تأکید کرد: همه در بحران سوریه تأثیر دارند و باید تلاش کنند قرارهای وین اجرا و از خونریزی و مرگ افراد بی گناه جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه ایران می تواند در این زمینه نقش ایفا کند گفت: فردا به عربستان سفر می کنم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: