موافقت ایران و روسیه با آتش بس در سوریه

تاریخ: 09:51, 03-02-2016.

تهران. چهارشنبه، 3 فوریه  2016 میلادی برابر با 14 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارخه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود گفت اکنون زمان اقدامی جمعی برای حل و فصل موضوع سوریه فرا رسیده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از  رویترز، جان کری گفت: ما فردا برای نشستی مهم در لندن، راهی هستیم که همه کشورهای حاضر که برخی در سطح رئیس دولت هستند، حضور می یابند و درباره نقش خود درباره تلاش های جاری برای بازسازی سوریه و حمایت از این کشور صحبت می کنند. باور دارم آمریکا خبر از تعهدات بیشتری خواهد داد و کشورهای دیگر نیز پنج شنبه چنین اقدامی را صورت می دهند.
وی گفت: من به نمایندگی از همه کشورهای ائتلاف خواستم که کشورها کمک های دیگری را در اشکال مختلف، بسته به انتخاب کشورها، به عهده بگیرند. برخی از کشورها می توانند در حملات شرکت کنند و برخی از کشورها می توانند در آموزش شرکت کنند.
کری در ادامه گفت: درباره نقش آفرینی های بیشتر کشورها شفاف سازی شود. افزون بر اینها، مذاکرات عمده ای در این گفتگوها صورت گرفت و هفته آینده در بروکسل بین وزرای دفاع صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: همچنین ما خواستار کمک های مالی بیشتری در خصوص اقدامات صورت گرفته در عراق شده ایم. موضوع سد موصل از عمده ترین چالش هاست. همه ما می بایست اقداماتی برای شکست سریع و کامل داعش انجام بدهیم و این تعهد دلگرم کننده است.
وی گفت: من چند روز پیش با لاوروف صحبت کردم و وی گفت که آماده آتش بس هستند. ایرانیان نیز گفته اند که آماده آتش بس هستند. از این رو امید من ا ین است که اقداماتی که به این نشست منجر شده است، خیلی سریع جواب بدهند و حال نیز شاهد حضور مخالفان در میز گفتگوها هستیم. روس ها می توانند هواپیماهای خود را کنترل کنند، ایرانیان نیز می توانند نیروهای سپاه و حزب الله را کنترل کنند و کسانی از ما که از مخالفان حمایت می کنیم می بایست آنان را وادار کنیم به آتش بس پای بند باشند. اکنون ایران، روسیه نیز در میز گفتگوها هستند. اگر نوعی حسن عمل جمعی در این میان باشد، اگر نیتی مشترک برای همکاری برای حل و فصل مساله سوریه وجود داشته باشد، اکنون زمان مناسب فرا رسیده است و ما تا جایی که می توانیم، تلاش می کنیم مساله را پیش ببریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: