ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:35 | مه10 تهران

گسترش همکاری های اقتصادی و بازرگانی ایران و اکوادور

تاریخ: 08:08, 02-02-2016.

تهران. سه شنبه، 2 فوریه 2016  میلادی برابر با 13 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، توافق ایران و اکوادور در سه زمینه  برای گسترش همکاری.
بنا بر این گزارش، محسن  جلال پور در حاشیه دیدار با وزیر تجارت اکوادور در گفتگو با خبرنگاران افزود: مورد اول همکاری در داخل ایران و در زمینه تولیدات مشترک و عرضه کالا در مشترکاتی چون نفت، گاز و انرژی بوده است.
وی ادامه داد:‌ زمینه دوم همکاری در مورد تشکیل شرکت ها و هلدینگ‌ها برای حضور در کشورهای ثالث است.
جلال پور افزود‌‌:‌ ما در حوزه منطقه ای خودمان نفوذ خوبی داریم و اکوادور در برخی از کشورها مثل روسیه نفوذ خوبی دارد و ما می توانیم با تولید برند مشترک و محصول مشترک در خصوص محصولاتی چون کشاورزی به نتایج مطلوبی برسیم.
وی ادامه داد: بخش سوم همکاری دو کشور در بحث سازمان هایی بود که با اکوادور همکاری مشترک داریم مانند اوپک در جهت ارتقای ظرفیت دو  کشور گام خواهیم برداشت.
رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص به نتیجه رسیدن این پیشنهادها گفت: این پیشنهادات را  به وزیر کشور اکوادور دادیم ودر سفر بعدی هیاتی از طرف  اتاق بازرگانی آن کشور به ایران خواهند آمد تا این پیشنهادها را نهایی کنیم.
وزیر تجارت اکوادور نیز بر توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه ای با ایران تاکید کرد.
دیه گو آئوسیتا والنسیا پس از دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: احداث کارخانه های صنعتی، اجرای پروژه‌های ساختمانی و زیربنایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: علاقه مندیم در  زمینه کالاهای سرمایه‌ای و محصولات مشترک بین دو کشور همکاری موثر داشته باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: