خط مسافربری دریایی ایران – عمان راه اندازی شد

تاریخ: 03:58, 02-02-2016.

تهران. سه شنبه، 2 فوریه 2016  میلادی برابر با 13 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، خط مسافربری دریایی بین بندر چابهار به عمان دیروز با ورود کشتی کشور عمان به آبهای ساحلی ایران در بندر چابهار بصورت آزمایشی افتتاح شد.
بنا بر این گزارش، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ایران گفت: پس از رایزنی با مقامات عمانی مقرر شد تا این خط بصورت آزمایشی در 12 بهمن ماه با ورود کشتی این کشور به بندر شهید کلانتری چابهار افتتاح شود.
رضوانی با بیان اینکه این کشتی عمانی، هرمز نام دارد، افزود:  در این سفر هیئتی 37 نفره از مسئولان از جمله یک رایزن اقتصادی این کشور و سرمایه گذاران بخش خصوصی حضور دارند که رفع نواقص احتمالی و هماهنگی میان نهادهای داخلی را مورد بررسی قرار می دهند.
وی گفت: تمامی زیرساخت های مورد نیاز این خط مسافربری از قبیل سالن مسافربری با زیربنای 5 هزار متر مربع توسط اداره کل بنادر و دریانوردی تهیه شده و در ماه های آتی تجهیزات مورد نیاز مانند ایکس ری نیز خریداری می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین ابراز امیدواری کرد تا پایان خردادماه سال آینده این خط مسافربری دریایی بطور دائم مورد بهره برداری قرار گیرد.
رضوانی ظرفیت این کشتی را 207 مسافر و 56 خودرو عنوان کرد و افزود: مسافران می توانند با راه اندازی این خط، مسیر آبی بندر چابهار تا عمان را بین 5 تا 7 ساعت طی کنند.
فاصله بین بندر چابهار ایران تا کشور عمان 160 مایل دریایی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: