ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:56 | جولای09 تهران

مذاکره ایران با چین و اروپا برای وام گسترش قطار تندرو

تاریخ: 05:55, 01-02-2016.

تهران. دوشنبه، 1 فوریه  2016 میلادی برابر با 12 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر راه و شهرسازی ایران از مذاکره با چین و اروپا برای دریافت وام ارزان توسعه قطار سریع‌السیر خبر داد.
بنا بر این گزارش، عباس آخوندی دیروز در حاشیه همایش شهرسازی ریل‌پایه توسعه شهری و منطقه‌ای بر مبنای حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران گفت: در سفر اخیر دولت به ایتالیا و فرانسه مذاکرات زیادی در خصوص نوسازی ناوگان ریلی داشتیم که بتوانیم به روش اجاره به شرط تملیک و ساخت در ایران با سیستم جدیدی در این حوزه روبرو شویم و هنوز منجر به عقد قرارداد نشده است.
وی در ادامه، توسعه شهری بر مبنای ریل‌پایه را بهترین راهکار برای رفع مشکلات حمل و نقلی در کشور اعلام کرد و گفت: ایجاد یکپارچگی فیزیکی و اقتصادی بین بخش‌های گوناگون حمل و نقلی در کشور باید در اولویت قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی ایران ادامه داد: وقتی ما از ریل صحبت می‌کنیم علاوه بر مترو بحث راه‌آهن حومه را نیز پیش رو داریم و بر اساس گزارش ها در تهران روزانه 450 هزار وسیله نقلیه وارد و همچنین همین تعداد خودرو از پایتخت خارج می‌شوند. بنابراین ما نیاز به ایجاد سازمانی برای حمل و نقل حومه‌ای داریم که محور اصلی حمل و نقل ما را بر روی سیستم ریلی متمرکز کند.
اخوندی گفت: در حال حاضر شهرسازی در کشور ما تنها بر مبنای خیابان‌سازی و عبور و مرور خوردروهاست اما اگر ریل به عنوان محور حمل و نقلی در این نظام قرار گیرد قطعاً شاهد تغییرات بزرگی در این عرصه خواهیم بود. امیدوارم با اجرای یک برنامه هشت ساله بتوانیم شاهد آغاز یک تحول بزرگ در نظام شهرسازی بر مبنای ریل باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: