ایران ماهواره مصباح را از ایتالیا پس می گیرد

تاریخ: 14:17, 01-02-2016.

تهران. دوشنبه، 1 فوریه  2016 میلادی برابر با 12 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر ارتباطات ایران: با توفیقى که در رفع تحریم‌ها حاصل شده ماهواره مصباح را پس می‌گیریم.
بنا بر این گزارش، محمود واعظی دیروز در حاشیه افتتاح مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا، درباره وضعیت ماهواره بلوکه شده مصباح در ایتالیا و تلاش هاى صورت گرفته براى آزاد سازى آن، گفت: با توفیقى که در رفع تحریم‌ها حاصل شده انشاءالله آن را پس می‌گیریم.
محمود واعظی درباره جایگاه اینترنت ایران در شرایط پساتحریم و احیاناً کمک‌هایی که این شرایط به این حوزه می‌کند نیز گفت: قطعاً در گذشته هدف‌گذاری را در ارتباط با حوزه جایگاه اینترنت کشور داشته‌ایم اما در شرایط جدید سرعت کار قطعا بیشتر خواهد شد.
واعظی با بیان اینکه دنبال توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات هستیم، عنوان کرد: مقدمات این شبکه را فراهم کردیم و در آینده از آن رونمایی خواهیم کرد.
وی افزود: در بستر شبکه ملی اطلاعات با افزایش پهنای باند کشور به نسبت 20 درصد بین‌المللی و 8 درصد داخلی مواجه خواهیم شد که البته این سیاست در حال حاضر نیز اجرایی می‌شود.
وزیر ارتباطات ایران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وضعیت ماهواره بلوکه شده مصباح در ایتالیا چگونه است و آیا تمهیدی برای آزادسازی آن اندیشیده، گفت: تا پیش از این تحریم‌ها را داشتیم اما اکنون با توفیقی که در این موضوع حاصل شده انشاءالله آن را پس می‌گیریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: