ایران و عراق تفاهم نامه همکاری علم و فناوری امضا کردند

تاریخ: 07:53, 01-02-2016.

تهران. دوشنبه، 1 فوریه  2016 میلادی برابر با 12 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیر علوم و فناوری عراق، با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه همکاری ‌های مشترک علمی و فناوری بین دو کشور یک تفاهم‌نامه امضا کردند.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، در دیدار سورنا ستاری و حسین ابراهیم صالح الشهرستانی، در خصوص همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بحث و تبادل نظر شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران گفت: اکنون سهم درآمدهای نفتی در بودجه کشور به کم تر از 20 درصد کاهش یافته است که به ما می‌آموزد با تکیه بر توانمندی‌های انسانی، درآمدهای کشور را از راه‌های غیر از تکیه بر منابع زیرزمینی و با دریافت مالیات، شرکت‌های دانش بنیان و فروش فناوری تامین کنیم.
وی افزود: آمادگی همکاری کامل داریم تا بر مبنای ایجاد کارگروه مشترک و تامین سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، روابط فناورانه ایران و عراق را گسترش دهیم.
ستاری گفت: زمینه گسترش همکاری در حوزه فناوری‌های راهبردی و نوین همچون زیست‌فناوری، پزشکی، سلول‌های بنیادی، هوافضا و ... در دو طرف وجود دارد.
وزیر علوم و فناوری عراق هم به زمینه‌های گسترده همکاری دو کشور بر مبنای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و فناورانه اشاره کرد و افزود: صمیمیت و ارتباط بسیار خوبی بین دو کشور وجود دارد و این امر می‌تواند زمینه همکاری ها و تعاملات گسترده علمی و فناوری در سطح عالی را فراهم کند.
وی، توانمندی ایران در حوزه فناوری‌های نانو را هم‌سطح استانداردهای جهانی ارزیابی و با اشاره به این که عراق بازار بسیار خوبی برای محصولات فناورانه ایرانی است، افزود: از طریق برگزاری یک کارگاه آموزشی مشترک و گردهم آوردن افراد متخصص در حوزه‌های گوناگون علمی و فناوری و برگزاری نمایشگاه دائمی از توانمندی‌های فناورانه ایران می توان دستاوردهای دو کشور را معرفی کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: