ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:28 | جولای09 تهران

روحانی پس از سفر رسمی به ایتالیا و فرانسه به تهران بازگشت

تاریخ: 11:15, 29-01-2016.

تهران. جمعه، 29 ژانویه 2016 میلادی برابر با 9 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از سفر رسمی پنج روزه به ایتالیا و فرانسه بامداد امروز وارد تهران شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری ایران، آقای روحانی هنگام ورود به فرودگاه مهرآباد مورد استقبال مشاور رهبر ایران در امور بین الملل، معاون اول خود و وزیر دادگستری آن کشور قرار گرفت.
رئیس جمهور ایران در سفر خود به فرانسه با رئیس‌جمهور این کشور ملاقات و درباره راه‌های توسعه روابط دو کشور و مسایل مورد علاقه در عرصه دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.
آقای روحانی همچنین علاوه بر دو دور دیدار و گفتگو با روسای شرکت‌های بزرگ اقتصادی فرانسه در جمع اندیشمندان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل فرانسه (ایفری) نیز سخنرانی کرد.
در این سفر 20 سند همکاری مشترک در عرصه‌های مختلف میان ایران و فرانسه به امضاء رسید و بخش‌های خصوصی دو کشور نیز بیش از 10 سند همکاری مشترک به امضاء رساندند.
آقای روحانی همچنین در سفر به ایتالیا بستر تحرکی جدی در روابط دو کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، توریسم و علمی و فناوری، با امضای 14 موافقتنامه و توافق بر سر نقشه راه همکاری‌های مشترک، هموار کرد.
رئیس جمهور ایران پیش از ترک رم در گفتگویی با خبرنگاران تاکید کرد که شعاع طرح های مشترک اقتصادی ایران و ایتالیا فراتر از دو کشور و به نفع منطقه خواهد بود.
آقای روحانی در جریان این سفر ضمن دیدار با رئیس جمهوری و نخست وزیر ایتالیا، در واتیکان؛ مقر کاتولیک های جهان، با پاپ فرانسیس نیز دیدار و گفتگو کرد.
رئیس جمهور ایران که گروهی از فعالان بخش خصوصی ایران نیز وی را در سفر به رم همراهی می کردند، همچنین نشستی با فعالان اقتصادی و تجار ایتالیایی داشت، نشستی که همکاری بخش های خصوصی دو کشور را عمق بیشتری خواهد بخشید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: