ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:13 | اکتبر05 تهران

حمایت پاپ از توافق هسته ای ایران

تاریخ: 03:58, 28-01-2016.

تهران. پنج شنبه، 28 ژانویه  2016 میلادی برابر با 8 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پاپ فرانسیس اعلام کرد همچنان از توافقنامه هسته ای ایران حمایت می کنیم.
بنا بر این گزارش، خبرگزاری فرانسه در گزارشی تحلیلی از واتیکان نوشت: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نخستین بار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کرد و از تهران خواست در شرایطی که از انزوای بین المللی خارج شده است برای صلح در خاورمیانه تلاش کند.
پاپ گفت: در حالی که تحریم ها علیه ایران 16 ژانویه (26دی) بعد از توافق بین المللی درباره پرونده هسته ای لغو شد واتیکان به همین مناسبت بر نقش مهم ایران به عنوان قدرت منطقه ای تاکید دارد.
شبکه خبری فرانس 24 نیز در مصاحبه با یکی از کارشناسان مسائل سیاسی با تاکید براینکه سیاست خارجی واتیکان همیشه بر گفتگو استوار بوده است اعلام کرد به باور واتیکان، دراز کردن دست دوستی به سوی ایران، به حل مشکلات منطقه کمک خواهد کرد.
براساس این گزارش کمیته استقبال از روحانی در بالاترین حد خود در واتیکان صورت گرفت.
این شبکه همچنین  به رد و بدل هدیه ها توسط روحانی و پاپ فرانسیس هم پرداخت و گفت رئیس جمهوری ایران یک فرش بافت قم به رهبرکاتولیک های جهان داد و پاپ هم یک مدال سن مارتین تقدیم رئیس جمهوری ایران کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: