ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:06 | مه15 تهران

احترام به حقوق بشر مانع گفتگوی ایتالیا با ایران نیست

تاریخ: 02:45, 27-01-2016.

تهران. چهارشنبه، 27 ژانویه  2016 میلادی برابر با 7 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور ایران، گفت: برخلاف اختلاف درباره برخی از مسائل از جمله موضوع حقوق بشر، می توانیم با یکدیگر گفتگو کنیم.
بنا بر این گزارش، متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا گفت: ایتالیا و ایران قصد دارند با استفاده از فرصتی که به سبب دیدارهای امروز پیش آمده، فصل جدیدی از روابط دوستی میان دو کشور ایجاد کنند.
رنتسی گفت: اگر چه در بخش هایی، با یکدیگر فاصله داریم. همچنین در حوزه های حساسی مانند احترام به حقوق بشر و نیز ارزیابی های متفاوتی که درباره برخی از پرونده های مهم داریم، نشان داده ایم که می توانیم گفتگو و بحث کنیم. همچنین در نشست های دوجانبه ای که اخیراً برگزار شد، با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردیم.
نخست وزیر ایتالیا گفت: بنابراین، ما فکر می کنیم، در زمانی مانند زمان کنونی، جاده جدید ابریشم می تواند و باید رابطه ای تازه میان کشورهای ما باشد. نخست وزیر ایتالیا گفت: اگر به توافق هسته ای رسیدیم پس می توانیم درباره سوریه هم به توافق برسیم. توافق هسته ای نشان دهنده فصل جدید و فوق العاده ای  است و ما مطمئنیم که تلاشی که به توافق وین منجر شد نخستین گام برای فصلی از صلح و رفاه نه تنها در ایران بلکه برای تمامی منطقه است. اگر ما به توافق هسته ای دست یافتیم  پس می توانیم به توافق درباره سوریه هم برسیم. ما باید به توافق بر سر سوریه برسیم. مشارکت و نقش سازنده نقش آفرینان منطقه ای و همچنین ایران که  قدرت بزرگی در منطقه است، می تواند سرانجام به راه حلی صلح آمیز و انتقال سیاسی به طرف دموکراسی منجر شود و سبب بازگشت صلح به منطقه جنگ زده شود. ما باید شاهد مبارزه همگان با تروریسم داعش باشیم.
رنتسی گفت: مطمئنم که رئیس جمهور روحانی، دوست ما، می تواند نقشی اساسی در ثبات در کل منطقه ایفا کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: