ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:02 | مه15 تهران

آمریکا خواستار کاهش تنش بین ایران و عربستان شد

تاریخ: 05:07, 27-01-2016.

تهران. چهارشنبه، 27 ژانویه  2016 میلادی برابر با 7 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک مقام ارشد آمریکایی تصریح کرد کاهش تنش میان ایران و سعودی برای آمریکا و منطقه دارای اهمیت است.
بنا بر این گزارش، به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا از سلمان بن عبدالعزیز خواست علیرغم اختلافات موجود با ایران در پی راهکاری برای ارتباط میان دو کشور باشد.
یک مسئول بلند پایه آمریکایی در وزرات خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت کاهش تنش ها میان ایران و سعودی نه تنها برای آمریکا بلکه برای منطقه مهم است. وی ادامه داد: مقامات سعودی اطمینان داده اند موضوع سوریه بر تنش میان تهران و ریاض تاثیر نخواهد گذاشت و در عین حال عربستان سعودی از پایان یافتن درگیری ها در یمن و بازگشت مذاکره کنندگان بر سر میز مذاکره حمایت می کند.
این منبع افزود: در دیدار کری با مقامات سعودی در مورد انتخاب رئیس جمهوری لبنان هم گفتگو کردند. وی درباره میانجی گری میان ایران و سعودی گفت: این کار به پاکستان و نخست وزیر آن نواز شریف سپرده شده، ضمن آنکه طرف دیگری هم در این مورد در تلاش است. بویژه اینکه آیت الله علی خامنه ای درباره حمله به سفارت و کنسولگری سعودی در ایران ابراز تاسف کرد و این مساله می تواند سعودی ها را به بازگشایی سفارت خود در تهران ترغیب کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: