ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:24 | جولای02 تهران

هیلاری کلینتون خواستار همکاری آمریکا و اسرائیل علیه ایران شد

تاریخ: 08:00, 26-01-2016.

تهران. سه شنبه، 26 ژانویه 2016  میلادی برابر با 6 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر خارجه سابق آمریکا در سخنانی ضد ایرانی، آمریکا و اسرائیل را به همکاری با یکدیگر ترغیب کرد.
    بنا بر این گزارش، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در سخنرانی خود در جمع گروه موسوم به فدراسیون یهودیان آیووا گفت: آمریکا و اسرائیل برای مقابله با ایران باید با همدیگر همکاری کنند.
هیلاری کلینتون گفت: اسرائیل و آمریکا می بایست با همدیگر برای مقابله با سه روند همگرا همکاری کنند. وی ادعا کرد جاه طلبی های منطقه ای ایران که به صورتی فزاینده شکلی خصمانه می گیرد، ظهور داعش و تلاش برای مقابله با جهادی گری افراطی و تلاش های رو به افزایش در سراسر دنیا برای منزوی کردن و مشروعیت زدایی از اسرائیل است.
وی گفت: من از توافق مذاکره شده از سوی قدرت های بزرگ حمایت می کنم؛ اینکه این توافق بی  عیب و نقص باشد، باید گفت البته که نیست زیرا هیچ توافقی تا کنون چنین نبوده است ولی همین توان اکنون باعث توقف برنامه اتمی ایران شده و تاخیری چشمگیر برای هرگونه زمان فرار احتمالی هسته ای ایجاد کرده است.
کلینتون گفت: ما می بایست در خصوص راه دادن پناهجویان (آوارگان) از سوریه بسیار هوشمند و غربالگرانه عمل کنیم که قضاوت آن به عهده کارکنان بخش های امنیتی کشورمان است ولی نمی توانیم اجازه دهیم تروریست ها ما را مرعوب کنند تا ارزش ها و الزامات انسانی خود را کنار بگذاریم.
کلینتون گفت: رد کردن افرادی که والدینشان را از دست داده اند، ایجاد آزمون های مذهبی و تبعیض علیه مسلمانان، بستن در به روی همه پناهجویان سوری کارهایی نیستند که نماینده هویت ما باشند و در عین حال خطرناک نیز هستند.
کلینتون گفت: ما می بایست با مسلمانان جامعه آمریکا ائتلافی برای حفظ امنیت خود و همچنین با کشورهای مسلمان ائتلافی برای شکست دادن تروریسم تشکیل دهیم تا بتوانیم با چالش های امنیتی بسیاری که با آنها روبرو هستیم، مقابله کنیم. از این رو، باور دارم که سران سیاسی می بایست درباره آنچه می گویند، سطحی از مراقبت را نیز داشته باشند و درک بیشتری از کشور بزرگمان با همه تنوع و تکثر در کنار ایده های روامداری و زندگی در کنار هم در یک فضای جغرافیایی داشته باشند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: