ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:47 | سپتامبر28 تهران

برای بهبود وضع لبنان نماینده سازمان ملل از ایران درخواست کمک کرد

تاریخ: 06:07, 25-01-2016.

تهران. دوشنبه، 25 ژانویه  2016 میلادی برابر با 5 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ولایتی: نماینده سازمان ملل از جمهوری اسلامی درخواست کرد برای بهتر شدن اوضاع لبنان همکاری زیادی انجام دهد.
بنا بر این گزارش، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران پس از دیدار خانم سیگرید کاخ، نماینده سازمان ملل متحد در امور لبنان در جمع خبرنگاران گفت: با خانم کاخ در مورد اوضاع لبنان و همچنین سوریه وعراق گفتگو کردیم.
وی افزود: امروز افق های تازه تری را درمورد انتخاب رئیس جمهور لبنان شاهد هستیم و برخی اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری در لبنان نشان می دهد شانس آقای میشل عون برای انتخاب در لبنان بیشتر است و ایشان نفوذ بیشتری در بین کاندیداهای مسیحی برای ریاست جمهوری دارد .
علی اکبر ولایتی گفت: به اتفاق نماینده سازمان ملل در امور لبنان توافق داشتیم که ثبات سیاسی لبنان به استقرار صلح سوریه کمک می کند چون بار مهمی از آواره های سوریه را لبنان تحمل می کند.
وی تاکید کرد: اگر لبنان ثبات داشته باشد احتمال غلبه بر تروریست ها در سوریه بیشتر است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در ادامه گفت: راه حل اساسی آوارگان سوریه، کمک همه کشورها برای به نتیجه رسیدن تلاش‌های سیاسی است.
ولایتی افزود: هر دو معتقد بودیم راه حل بحران سوریه نظامی نیست، بلکه سیاسی است آن هم با محوریت آقای بشار اسد.
وی تصریح کرد: مخالفان دولت و ملت سوریه از اینکه با فشارهای نظامی نتوانستند حکومت این کشور را سرنگون کنند ناامید شده اند.
همچنین خانم سیگرید کاخ در جمع خبرنگاران از دومین سفر خود به ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: هدف از سفر به ایران رایزنی برای ثبات در لبنان است .
وی افزود: اگر لبنان امن باشد مدلی از همزیستی مسالمت آمیز اقوام مختلف است.
نماینده سازمان ملل در امور لبنان گفت: در ملاقات با مقامات ایرانی تاکید کردم از نفوذ خودشان برای ایجاد اقدامات اعتماد ساز استفاده کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: