ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:01 | جولای02 تهران

مذاکره ایران و آمریکا برای راه اندازی خظ مستقیم هوایی

تاریخ: 10:03, 25-01-2016.

تهران. دوشنبه، 25 ژانویه  2016 میلادی برابر با 5 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به قرارداد با کشورهای خارجی برای راه‌اندازی پروازهای مستقیم به ایران، از مذاکره با امریکا برای راه اندازی خط هوایی مستقیم خبر داد.
بنا بر این گزارش، عباس آخوندی در همایش هوانوردی ایرن 2016  گفت: هم شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرواز مستقیم به ایران خواهند داشت و هم تعداد مسیرهای شرکت‌های هواپیمای ایرانی به  خارج و مسیرهای جدید افزایش می‌یابد.
وی  با بیان اینکه 256 فروند هواپیما در ناوگان هوایی داریم که 40 فروند آن غیرعملیاتی است، گفت: همین هواپیماهای عملیاتی هم برای ما هزینه تعمیر و نگهداری زیادی دارد.
وی افزود: با شرکت هواپیمایی بوئینگ نیز برای هواپیماهای برد متوسط و بردکوتاه مذاکره کرد ه اییم.
آخوندی درباره خرید هواپیماهای روسی و سوخو هم گفت: بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، هیچ هواپیمای به ناوگان وارد نمی‌شود و هنوز قراردادی برای این هواپیماهای شرقی نیز نداشته‌ایم.
وزیر راه و شهرسازی ایران افزود  امنیت سرمایه‌گذاری در ایران را تضمین می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی درباره تأسیس ایرلاین‌های جدید نیز بازسازی ساختاری در شرایط جدید مدنظر است، برای تأسیس یک خط هوایی، حداقل سرمایه  در چند روز آینده از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت : همه 114 فروند ایرباسی که از کمپانی ایرباس می‌خریم نو خواهد بود.
آخوندی گفت : برای پروازهای متوسط و بلند به 400 فروند هواپیما نیاز داریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: