ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:18 | جولای02 تهران

تا ساعاتی دیگر سفر روحانی به اروپا آغاز می شود

تاریخ: 09:00, 25-01-2016.

تهران. دوشنبه، 25 ژانویه  2016 میلادی برابر با 5 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهوری اسلامی ایران سفر رسمی خود را به دو کشور ایتالیا و فرانسه، از امروز صبح با عزیمت به رم آغاز می‌کند.
بنا بر این گزارش، آقای روحانی در صدر هیئتی بلندپایه صبح امروز به دعوت رئیس جمهور ایتالیا به رم سفر می‌کند.
رئیس جمهور ایران در سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، با رئیس جمهور، نخست وزیر و دیگر مقامات  بلندپایه ایتالیا دیدار خواهد کرد.
همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش بینی شده است.
حضور در واتیکان و ملاقات و گفتگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان  از دیگر برنامه های رئیس جمهوری ایران در مرحله اول سفر خود به اروپا اعلام شده است.
اقای روحانی چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می کند.
رئیس جمهور ایران در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رئیس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفتگو خواهد داشت و هیئت های عالیرتبه دو کشور نیز مذاکراتی مشترک خواهند داشت.
ملاقات و گفتگو با مدیر کل یونسکو، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد  نیز از دیگر برنامه های اقای روحانی در پاریس است.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ایران گفته است همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه ریزی شده است.
ملاقات های دوجانبه و چند جانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران را از دیگر  برنامه های پیش بینی شده برای رئیس جمهوری ایران در این سفر 4 روزه اعلام شده است.
به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلند پایه ایران دکتر روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسناد متعددی نیز برای همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.
رئیس جمهور ایران روز پنج شنبه 8 بهمن ماه به کشورش باز می گردد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: