ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:57 | جولای04 تهران

نهاوندیان با رئیس جمهور سوئیس دیدار کرد

تاریخ: 06:09, 22-01-2016.

تهران. جمعه، 22 ژانویه 2016 میلادی برابر با 2 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور سوئیس از ارتقا سطح روابط با ایران استقبال کرد.
بنا بر این گزارش، دکتر نهاوندیان در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس با رئیس جمهور سوئیس دیدار و در خصوص توسعه همکاری های دو جانبه رایزنی کرد.
رئیس جمهور سوئیس در این دیدار با تبریک اجرایی شدن برجام از ارتقا سطح روابط در زمینه های مختلف از جمله روابط اقتصادی با ایران استقبال کرد.
یوهان اشنایدر آمان، با ارزیابی مثبت از اجرای برجام گفت: این مسئله را نه تنها برای ایران و طرف های توافق بلکه برای منطقه و حتی در سطح بین المللی مفید و مثبت می دانیم و امیدواریم نسبت به ارتقاء سطح روابط اقتصادی ایران و سوئیس گام های جدی  پیگیری شود.
رئیس جمهور سوئیس با اشاره به سفر قریب الوقوع خود به ایران گفت: امیدوارم در این سفر که به زودی اتفاق خواهد افتاد بتوانیم به توافق های خوبی دست یابیم و  به گسترش روابط ایران و سوئیس به بالاترین سطح خود درحوزه های مختلف اقدام نماییم.
محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور هم با استقبال از ارتقا سطح روابط دوجانبه در حوزه های مختلف تاکید کرد: با توجه به رفع تحریم ها و راهنمای تجاری که همزمان با اجرایی شدن برجام منتشر شده و تمهیداتی که ایران برای توسعه روابط پیش بینی کرده است امکان همکاری در حوزه های مختلف فراهم است.
دکتر نهاوندیان تصریح کرد: سوئیس با توجه به نقش مثبتی که همیشه در روابط ایران و سایر کشورها ایفا کرده می تواند شریک تجاری خوبی برای ایران با سطح روابط بالا باشد و امکان توسعه همکاری ها و روابط  در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و مالی وجود دارد و در این خصوص بانک های سوئیسی می توانند فعالیت مشترک خود با ایران را سرعت دهند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: