ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:12 | جولای04 تهران

انتقاد ظریف از اعتیاد به فشار و تحریم آمریکا علیه ایران

تاریخ: 08:09, 21-01-2016.

تهران. پنج شنبه، 21 ژانویه  2016 میلادی برابر با 1 بهمن 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران از اعتیاد آمریکا به فشار و اجبار برای تصویب تحریم ها علیه ایران، انتقاد کرد.
بنا بر این گزارش، آقای ظریف در گفت و گو با اسوشیتدپرس گفت: ایران به راه ها و ابزارهای خود برای دفاع نیاز دارد. آمریکا ده ها میلیارد دلار سخت افزار نظامی به کشورهای منطقه می فروشد و انتظار دارد که ما روش های متعارف و مشروع دفاع از خود دست برداریم. به نظر من تحمیل شروط بر بازیگری مهم در منطقه که از نظر همه بدون توجیه، غیرمسئولانه و غیرقانونی است، خطرناک و بی ثبات کننده است.
وزیر خارجه ایران در باره تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: به نظر من این نمونه دیگری از نیاز به این است که آمریکا اعتیاد خود را به فشار و زور گفتن ترک کند و از تاریخ گذشته درس بگیرد. آمریکا نتوانست برنامه هسته ای ایران را با تحریم متوقف کند. آنها تحریم هایی را که از نظر آنها فلج کننده بود علیه ایران وضع کردند. در واقع برنامه هسته ای ایران، طبق آخرین محاسبات من، دویست برابر رشد داشت. بنابراین فکر می کنم آنها باید یاد بگیرند که نمی توانند دیدگاه های خود را با تحریم ها و فشار بر دیگران تحمیل کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: