ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:18 | اکتبر05 تهران

رایزنی روحانی تلفنی با رئیس جمهور ونزوئلا درباره نفت و روابط دو کشور

تاریخ: 05:48, 20-01-2016.

تهران. چهارشنبه، 20 ژانویه  2016 میلادی برابر با 30 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اجرای موفقیت آمیز برجام یک پیروزی برای جهان و به ویژه دوستان جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس جمهور ایران در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ونزوئلا گفت: اجرای موفقیت آمیز برجام یک پیروزی برای جهان و به ویژه دوستان جمهوری اسلامی ایران است.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی در این گفتگوی تلفنی افزود:  باید با بهره گیری از شرایط پسابرجام، روابط ایران و ونزوئلا را درهمه عرصه ها گسترش داد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهور ونزوئلا درباره ضرورت هماهنگی بیشتر میان دو کشور در حوزه اوپک و بهای جهانی نفت افزود: باید با بهره گیری بهینه از فضای کنونی، رایزنی های مشترک را در حوزه های مورد علاقه گسترش دهیم.
نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا هم دراین تماس تلفنی با تبریک موفقیت ایران در دفاع از حقوق هسته ای خود و اجرای رسمی برجام گفت: در این میدان نه تنها ایران بلکه همه کشورهای مستقل جهان پیروز شدند و این پیروزی اثرات مثبتی در جهان برجا خواهد گذاشت.
رئیس جمهور ونزوئلا، روابط تهران و کاراکاس را نمونه و الگو دانست و افزود: اجرای عملی برجام افق های جدید و نوینی را در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد و ونزوئلا پیوسته در کنار ایران بوده است و خواهد ماند.
مادورو گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور باید هر چه سریع تر برگزار شود تا امکانات جدید را بررسی و در مسیر توسعه همه جانبه روابط گام برداریم.
مادورو همچنین به کاهش بهای نفت و اثرات جهانی آن اشاره کرد و افزود: دو کشور می توانند در اوپک و در عرصه جهانی در این زمینه تلاش و رایزنی کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: