ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:27 | اکتبر22 تهران

ایران به سوئیس پلاسما صادر می کند

تاریخ: 05:20, 19-01-2016.

تهران. سه شنبه، 19 ژانویه 2016  میلادی برابر با 29 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: با اجرای برجام مسیر رشد و توسعه برای سازمان انتقال خون هموار شده و منتظر ایجاد تغییر و تحولات عظیم در ارائه خدمات به هموطنان هستیم.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر علی اکبر پورفتح‌اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در نشست معاونین و مدیران کل سازمان انتقال خون ایران گفت: همزمانی اجرای برجام و تعرفه گذاری خدمات انتقال خون را باید به فال نیک گرفت زیرا نگاه اقتصادی مبتنی بر هزینه، فایده، تنها راه حل موجود برای رفع بسیاری از مشکلات است.
وی افزود: با درآمد حاصل از محل تعرفه‌گذاری فرآورده های خونی و همچنین پلاسما، سازمان انتقال خون نه تنها می تواند روی پای خود بایستد بلکه منشاء تغییر و تحول عظیمی در ارائه خدمات به هموطنان نیز می شود.
دکتر پورفتح اله با بیان اینکه وزارت بهداشت متعهد شده است که دیگر مجوزی برای گسترش مراکز خصوصی جمع‌آوری پلاسما صادر نکند، گفت: ارزش پلاسمای جمع آوری شده در ایران فعلاً حدود 11 میلیون دلار برآورد می‌شود اما تا 2 سال آینده با افزایش تولید پلاسما از محل خون‌های اهدا شده تا سقف 250 هزار لیتر در سال و همچنین تولید 200 هزار پلاسما از طریق پلاسما فرزیس، ارزش پلاسمای جمع آوری شده در ایران به 17 میلیون دلار خواهد رسید.
وی از کشور سوئیس به عنوان مقصد جدید پلاسمای ایرانی یاد کرد و افزود: با توجه به رایزنی‌های انجام شده با وزارت بهداشت سوئیس، شرکت‌های دارویی این کشور نیز به زودی به چرخه تولید داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی افزوده می‌شوند .

به اشتراک گذاشتن اخبار: