ايران ميزبان يك ميليون و 430 هزار تبعه خارجی مجاز است

تاریخ: 20:03, 05-02-2015.

تهران. پنج شنبه، 5  فوريه  2015 میلادی برابر با 16 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک میلیون و 430 هزار نفر اتباع خارجی مجاز در ايران حضور دارند و بر اساس برآوردهای انجام شده همین تعداد نیز اتباع غیرمجاز در کشور ايران زندگی می كنند.
بنابراين گزارش، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ايران در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سه حوزه امنیتی و انتظامی گفت: هم اکنون، حدود 320 هزار دانش آموز خارجی در 813 مدرسه ايران به تحصیل اشتغال دارند و در سال های اخیر میزان اتباع افغانی با سواد از هفت درصد به 70 درصد رسیده است.
وی تعداد دانشجویان افغانی فارغ التحصیل از دانشگاه های ايران را 15 هزار دانشجو بیان کرد و گفت: هم اکنون 12 هزار طلبه در حوزه های علمیه ايران در حال تحصیل هستند و هشت هزار طلبه نیز تاکنون دروس خود را به اتمام رسانده اند.
سردار ذوالفقاری از جمله خدمات ارائه شده به اتباع خارجی در ایران را بیمه رایگان اعلام کرد و افزود: هم اکنون 220 هزار نفر از اتباع خارجی از بیمه در کشور استفاده می کنند.
وی هزینه اقامت اتباع خارجی در ايران را روزانه بین 6 تا 7 دلار عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی حدود 360 هزار شغل در ايران را اتباع خارجی مجاز در اختیار دارند و حدوداً همین تعداد شغل نیز در اختیار اتباع غیرمجاز است.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ايران افزود: برخورد با اتباع غیرمجاز خارجی در جمهوری اسلامی ایران در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود چراکه ما موظفیم پس از بازداشت اتباع غیرمجاز ظرف 48 ساعت آنان را از کشور اخراج کنیم اما در سایر کشورها با اتباع غیرمجاز برخوردهای قانونی و قضایی می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: