ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:10 | اکتبر05 تهران

اسپانیا برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرد

تاریخ: 08:26, 14-01-2016.

تهران. پنج شنبه، 14 ژانویه  2016 میلادی برابر با 24 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مديرکل آژانس سرمايه گذاری و تجارت اسپانيا با علی اشرف افخمی رئيس هيئت مديره و مديرعامل بانک صنعت و معدن ایران در محل اين بانک ديدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، در اين ديدار که ادوارد لوپس بوستکس سفير جديد اسپانيا در تهران نيز در آن حضور داشت، ولی الله افخمی ضمن اعلام اين که ایران قصد دارد در زمينه صنايع زيربنايی سرمايه گذاری کند اين موضوع را فرصتی برای مشارکت شرکت‏های اسپانيايی برشمرد.
وی گفت: ما تاکنون گفتگوهای مفيدی با بانک‏های اروپايی داشته‏ايم و تعهدپذيری کشورمان در عرصه جهانی و برای ورود به عرصه تعاملات بين المللی بر همگان اثبات شده است.
افخمی در ادامه از قصد اين بانک برای گسترش شعب بانک ايران و اروپا که اکنون تنها در هامبورگ قرار دارد به ديگر کشورهای اروپايی خبر داد و گفت: مطابق قوانين سرمايه گذاری در ايران هرنوع مشارکت با کشورهای خارجی بايد منجر به حمايت از بخش خصوصی و ورود دانش و فن‏ آوری به ایران شود.
مديرعامل بانک صنعت و معدن تصريح کرد: شرايطی که پس از پايان چالش‏های سياسی در خاورميانه، جهت بازسازی مناطق آسيب‏ديده برای ايران به وجود خواهد آمد فرصت مناسبی برای مشارکت اقتصادی دوکشور است.
در اين ديدار ايساک مارتين باربرو نيز به تمايل کشورش برای تشويق شرکت‏های معتبر اسپانيايی در جهت سرمايه گذاری در زمينه های حمل و نقل، توريسم، انرژی های پاک و صنايع زيربنايی در ايران اشاره کرد و افزود: بی‏شک سرمايه گذاران اسپانيايی از اين امر استقبال خواهند کرد.
ادواردو لوپس بوستکس نيز ضمن ابراز اميدواری براي ازميان رفتن شکاف‏های علمی و فناوری تاکيد کرد که ريسک موجود برای سرمايه گذاری در ايران بايد به نحو موثری مديريت شود.
سفير اسپانيا با اعلام تمايل کشورش برای همکاری با ايران بيان داشت: ما توان سرمايه گذاری در بخش‏های مختلف اقتصادی با استانداردهای بين المللي را داريم.
وی گفت: با اجرای برنامه برجام سطح مناسبات بين دو کشور تا حد چشمگيری افزايش خواهد يافت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: